قاتل گوگل آمد - نرم افزار - اخبار

قاتل گوگل آمد

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۱۶ ۵:۳۱:۳۴ (852 بار خوانده شده)
شما می‌توانید از این جست‌وجوگر سوال کنید که: «در روزی که جان اف. کندی(John F. Kennedy) به قتل رسید، شرایط آب و هوایی چگونه بود؟» و این سایت ظرف مدت کوتاهی پاسخ شما را می‌دهد.


- نرم‌افزار اینترنتی جدیدی که قرار است با نام Wolfram Alpha از اواخر ماه جاری میلادی عرضه شود، پیش از آغاز فعالیت عنوان «قاتل بعدی گوگل» را از آن خود کرد.

این سیستم جدید در شرکت بریتانیایی Stephen Wolfram که جایزه بهترین شرکت در حوزه فیزیک را به‌دست آورده، تکمیل شده است.
سیستم اینترنتی جدید، اطلاعات سراسر جهان را در خود جمع کرده است و می‌تواند ضمن پاسخگویی به تمام سوالات کاربران، زبان عادی رایج میان مردم را در جست‌وجوهای اینترنتی متوجه شود.

موتورهای جست‌وجوگر کنونی نظیر گوگل تنها اطلاعاتی شبیه به سایت‌ها، تصاویر، فایل‌های ویدیویی، وبلاگ‌ها و اخبار را که در اینترنت موجود است شناسایی می‌کنند، اما جست‌وجوگر Wolfram Alpha می‌تواند به سوال‌هایی که در برخی مواقع بسیار پیچیده است و به محاسبات جدید نیاز دارد را نیز پاسخ دهد.

در فایل ویدیویی پیش‌نمایش جست‌وجوگر اینترنتی Wolfram Alpha، سوالی با عنوان زیر پرسیده شد: «قله اورست چقدر ارتفاع دارد؟». جست‌وجوگر Wolfram Alpha در پاسخ به این سوال، صفحه‌ای را با اطلاعات مرتبط نمایان کرد که از جمله این اطلاعات می‌توان به موقعیت جغرافیایی، شهرهای نزدیک اورست، دیگر کوه‌ها، نمودار و جداول اشاره کرد.

علاوه بر این، شما می‌توانید از این جست‌وجوگر سوال کنید که: «در روزی که جان اف. کندی(John F. Kennedy) به قتل رسید، شرایط آب و هوایی چگونه بود؟» و این سایت ظرف مدت کوتاهی پاسخ شما را می‌دهد.

شرکت Wolfram در این خصوص توضیح داد: «این سایت قادر است آنچه که شما در موردش صحبت می‌کنید را متوجه شود. ما همچنان در مراحل نخست راه‌اندازی این جست‌وجوگر به‌سر می‌بریم. ما فکر می‌کنیم که آغاز خوبی داشتیم و در مجموعه اطلاعات خود بیش از 90 درصد منابع کتابخانه‌ای موجود را مورد استفاده قرار دادیم».