با تصمیم کمیسیون اروپا، آدرس‌های اینترنتی eu. به حروف سیریل و یونانی ثبت می‌شوند - اینترنت - اخبار

با تصمیم کمیسیون اروپا، آدرس‌های اینترنتی eu. به حروف سیریل و یونانی ثبت می‌شوند

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۸ ۷:۵۲:۰۳ (940 بار خوانده شده)
با تصویب قوانین جدیدی در اتحادیه اروپا، مردم کشورهای بلغارستان و یونان به‌زودی می‌توانند وب سایت‌های eu. را به حروف زبان خود به ثبت برسانند.



(ایسنا)، اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را به تصویب رسانده که برای کاربران اینترنت و شرکت‌ها، ثبت نام‌های دامنه تحت eu. را با استفاده از کاراکترهای 23 زبان رسمی این منطقه از جمله سیریل و یونانی امکان پذیر می‌کند.

این به این معنی است که تا پایان سال میلادی جاری آدرس‌های eu. به الفبای زبان مورد استفاده بلغاری‌ها، یونانی‌ها، قبرسی‌ها و کاراکترهای ویژه مورد استفاده در زبان‌های دیگر موجود خواهد بود.

کمیسیون اروپا قوانینی را تصویب کرده که ثبت نام‌های دامنه eu. با استفاده از الفبای مختلف مانند سیریل یا یونانی را امکان پذیر می‌کند. اکنون نام‌های دامنه ثبت شده تحت eu. تنها می‌توانست شامل حروف الفبای لاتین a تا z و رقم‌های صفر تا 9 باشد اما در آینده ثبت آدرس‌های اینترنتی با استفاده از حروف سیریل امکان‌پذیر است.

گزارش جدید کمیسیون اروپا از شمار نام‌های دامنه eu. نشان می‌دهد این نام‌های دامنه در هر دو سال 2007 و 2008 رشد 11 درصدی داشتند اما انتظار می‌رود تصویب قوانین جدید رشد نام دامنه سطح بالای اروپا را تقویت کند؛ کاربران برای ثبت نام دامنه eu. باید ساکن یکی از 27 کشور عضو این اتحادیه باشند.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، شمار وب سایت‌های eu. به بالای سه میلیون رسیده است و این نام دامنه اکنون نهمین نام دامنه سطح بالای مورد استفاده در جهان است. مدیریت این نام دامنه به سازمان غیرانتفاعی EURid واگذار شده است.

آیکان - سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی - که به‌کارگیری نام‌های دامنه‌ی عمومی جدید و توسعه‌ی جهانی سیستم نام دامنه را تصویب کرده، پیشنهاد ثبت آدرس‌های اینترنتی به حروف غیرانگلیسی را نیز در دست بررسی دارد.

با توسعه‌ی استفاده از اینترنت توسط مردمی که نمی‌توانند زبان انگلیسی صحبت کنند یا به سادگی حروف انگلیسی را تایپ کنند، تقاضا برای چنین نام‌هایی در سراسر جهان رو به افزایش است.