*آموزش الکترونیکی لازمه جامعه اطلاعاتی* رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت: آموزش الکترونیکی ابزار بالقوه توانمندسازی شهروندان - آموزش الکترونیک - اخبار

*آموزش الکترونیکی لازمه جامعه اطلاعاتی* رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت: آموزش الکترونیکی ابزار بالقوه توانمندسازی شهروندان

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۲۰ ۶:۵۴:۱۰ (825 بار خوانده شده)
رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت گفت: آموزش الکترونیکی لازمه جامعه اطلاعاتی بوده و به عنوان یکی از ابزارهای بالقوه جهت توانمندسازی شهروندان در شهرهای الکترونیکی محسوب می‌شود.



ناصر مزینی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به رشد کمی و کیفی آموزش‌های الکترونیکی طی سال‌های گذشته در کشور و ضرورت توسعه و ارتقاء این خدمات، چهارمین کنفرانس آموزش الکترونیکی با شعار ارزیابی و باز تولید و توجه ویژه به کاربران و فراگیران برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه برای نیم‌سال اول سال تحصیلی 89-88 پذیرش دانشجو برای آموزش مجازی در دانشگاه علم و صنعت انجام نمی‌شود و احتمال پذیرش دانشجو در نیم‌سال دوم تحصیلی 89 ـ 88 در دوره‌های آموزش مجازی دانشگاه وجود دارد، یکی از دلایل برگزار نشدن دوره نیمسال اول را تمرکز مرکز آموزش الکترونیکی برای اجرا و برپایی چهارمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش الکترونیکی که 18 و 19 آذرماه به همراه کنفرانس دانشجویی در روزهای 19 و 20 آذرماه سال 1388 برگزار می‌شود عنوان کرد.

وی افزود: از تعداد زیادی از اساتید و صاحبنظران و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی برای برنامه‌ریزی اهداف و شکل اجرایی کنفرانس درخواست هم‌اندیشی شده است.

وی ادامه داد: این کنفرانس در نظر دارد در کنار ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه به معرفی دستاوردها و تجربیات موفق مراکز آموزشی، سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز بپردازد. کنفرانس همچنین برنامه‌های گسترده‌ای نسبت به جلب مشارکت اشخاص حقیقی و عموم شهروندان داشته و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات مختلف در حوزه محتوای الکترونیکی جهت فرهنگ‌سازی و گسترش آن تلاش می‌کند.

مزینی با بیان اینکه علاقه‌مندان از اواخر تیرماه تا مهرماه برای ارسال مقاله و محتوای الکترونیکی فرصت دارند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این کنفرانس انجام می‌شود حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی است.

او خاطر نشان کرد: تعدادی کارگاه آموزشی و نیز میزگردهای تخصصی مثل حقوق و قضا در آموزش الکترونیکی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه در این کنفرانس برگزار می‌شود.