تکنولوژی برتر ویروس‌یابی گوشی‌های موبایل - اخبار - اخبار

تکنولوژی برتر ویروس‌یابی گوشی‌های موبایل

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱ ۶:۵۵:۲۲ (779 بار خوانده شده)
ایتنا - شرکت تکنولوژی‌های کوئیک هیل(Quick Heal Technologies Ltd)هر سال همراه با معرفی نسخه جدید آنتی ویروس قدرتمند Quick Heal ، یک قابلیت منحصر به فرد جدید را نیز به محصول خود اضافه می‌کند.


انتشار نسخه 2008 این آنتی ویروس تحولی عظیم در بسته‌های امنیتی تلفن‌های همراه در سراسر جهان به وجود آورد.
طراحان Quick Heal با معرفی قابلیت PC2Mobile Scan توجه طراحان آنتی ویروس گوشی‌های همراه را به خود جلب کردند.

امکان PC2Mobile Scan تلفن همراه شما را بدون نیاز به نصب آنتی ویروس بر روی گوشی اسکن می‌کند و این ویژگی انحصاری را به شما می دهد تا همه نوع گوشی‌های موبایل، PDA (گوشی‌های موبایل کامپیوتری) ، Smart Phone (گوشی‌های موبایل هوشمند) را ویروسیابی و ویروس کشی کنید.

Quick Heal Total Securityاین امکان را به شما می دهد تا گوشی‌های موبایل ویروسی شده را از طریق اتصال با بلوتوث (Bluetooth) و یا کابلهای یو اس بی (USB cable) به کامپیوتر خود ویروسیابی کرده و موبایل خود را از ویروسها (Virus) ، بد افزارهای و اسپایوریرها (Spyware) و نرم افزارهای خطرناک (Riskware) پاکسازی کنید.

برای دریافت بهتر مطلب به بیان مطالب زیر می پردازیم:

- آنتی ویروس‌هایی که بر روی گوشی نصب می شوند تنها نوع خاصی از گوشی ها را پشتیبانی می کنند. علاوه بر این برخی ازآنتی ویروس‌های ارائه شده تنها بر گوشی‌های دارای ویندوز نصب می شوند و کاربران گوشی‌های جاوا اکثرا از داشتن این نوع آنتی ویروس ها محرومند و باید نوع خاصی از آنتی ویروس‌های جاوا را نصب کنند. اما باید توجه داشته باشیم که تقریبا اکثر گوشی‌های همراه یا از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل می شوند و یا قابلیت Bluetooth را دارند که Quick Heal از طریق این دو خاصیت ، تقریبا قابلیت اتصال و اسکن اکثر گوشی ها را دارد. در این مورد بهتر است ذکر شود که تکنولوژی PC2Mobile Scan که منحصرا در اختیار کوئیک هیل است تا امروز 27 گوشی LG ، 57 گوشی Motorola ، 106 گوشی Nokia ، 89 گوشی Samsung ، 33 گوشی Siemens ، 61 گوشی Sony Ericsson و تعدادی از گوشی‌های ZTC ، Sharp ، Saqem ، Panasonic ، Mivvy ، Kyocera و Apple را پشتیبانی می کند.

- آنتی ویروس‌هایی که بر روی گوشی نصب می شوند در زمان دریافت فایل از طریق بلوتوث ، فایل دریافتی را اسکن می کنند. حال فرض کنید می خواهید یک فایل با حجم بالا یا تعداد زیادی فایل دریافت کنید! در این صورت برای دریافت هر فایل باید یک تایید از طرف کاربر به آنتی ویروس داده شود تا آنتی ویروس اجازه ورود فایل را به سیستم گوشی بدهد ، علاوه بر این اسکن فایل‌های دریافتی در زمان گرفتن فایل بعدی از طریق بلوتوث صورت می گیرد که این کار مقداری از RAM گوشی را به خود اختصاص می دهد و موجب کاهش سرعت گوشی و در نهایت کاهش سرعت دریافت بلوتوث گوشی شما می شود. PC2Mobile Scan این امکان را به شما می دهد تا فایل ها را بعد از دریافت در یک زمان مشخص با کامپیوتر شخصی خود اسکن کنید.

- برخی از آنتی ویروس‌هایی که بر روی گوشی نصب می شوند حتی به SMS هم رحم نمی کنند و آنها را به محض دریافت اسکن می کنند که این کار باعث کاهش سرعت دریافت و باز کردن SMS می شود حال بهتر است بدانیم که ویروس ها اکثرا همراه با فایل‌های تصویری یا صوتی وارد گوشی ها می شوند و این در حالی است که تعداد بسیار محدودی از کاربران تلفن همراه در کشور ما از MMS (Multi Media Message) استفاده می کنند بنابر این آنتی ویروس‌هایی که بر روی گوشی نصب می شوند کاربرد چندانی در زمینه SMS ندارند و تنها موجب کاهش سرعت می شوند.

- به روز رسانی آنتی ویروس نیاز به اتصال به اینترنت دارد. حال این سئوال مطرح است که چند درصد کاربران تلفن همراه امکان اتصال به اینترنت از طریق گوشی تلفن همراه خود را دارند؟ بهتر است بدانیم Quick Heal Total Security 2009 در بین آنتی ویروس‌های مطرح دنیا دفعات و سرعت بروز رسانی بالاتری دارد و کاربران می توانند پس از بروز رسانی Quick Heal از طریق کامپیوتر شخصی ، گوشی خود را به راحتی اسکن کنند.

برای دسترسی به اطلاعات کامل در مورد Quick Heal Total Security و قابلیت PC2Mobile Scan به سایت www.quickheal.ir مراجعه نمایید.