مرورگر فایرفاکس از مرز یک میلیارد دانلود گذشت - اخبار - اخبار

مرورگر فایرفاکس از مرز یک میلیارد دانلود گذشت

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱۴ ۶:۰۰:۰۳ (848 بار خوانده شده)
مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا پنج سال پس از ورود به دنیای اینترنت از مرز یک میلیارد دانلود گذشت

(ایسنا)، اما این مرورگر کد باز که از آغاز فعالیت درحال رقابت با اینترنت اکسپلورر بوده همچنان در مبارزه با مرورگر مایکروسافت عقب است.

بر اساس آمار Stat Counter، موزیلا در حال رسیدن به اینترنت اکسپلورر است اما پیش از پشت سرگذاشتن مرورگر مایکروسافت همچنان راه درازی را در پیش دارد.

طبق این آمار، از ماه ژوییه 2008 تا ماه اوت 2009 اینترنت اکسپلورر با 63.5 درصد سهم در صدر بازار مرورگرهای وب قرار دارد و فایرفاکس موزیلا با 28.29 درصد نزدیک‌ترین رقیب این مرورگر است. اپرا با 2.93 درصد، سافاری با 2.75 درصد و کروم با 1.98 درصد نیز جز پنج مرورگر برتر قرار گرفتند.

علاقه به دانلود فایرفاکس با تبلیغات موزیلا برای روز دانلود آغاز شد که هدف آن ثبت رکود جهانی گینس برای بیشترین دانلود انجام گرفته از یک نرم‌افزار در عرض 24 ساعت بود. در روز دانلود که 17 ماه ژوئن بود برنامه فایرفاکس با از کار افتادن سرور به دلیل تقاضای بالای دانلود بهم خورد اما موزیلا توانست این مشکل را برطرف کرده و سرورها را مجددا به فعالیت بازگرداند و تا 26 ماه ژوئن موزیلا اعلام کرد مرورگرش از طریق SpreadFirefox.com حدود 20 میلیون بار دانلود شده است.

گینس در دوم ماه ژوییه تایید کرد که موزیلا رکورد جهانی برای بیش‌ترین شمار دانلود نرم‌افزار در 24 ساعت را به دست آورده و مرورگر کد باز فایرفاکس در 17 ماه ژوئن بیش از هشت میلیون بار دانلود شده است.