شارژر خورشیدی قابل حمل جدید سانیو عرضه شد . - فن آوری اطلاعات - اخبار

شارژر خورشیدی قابل حمل جدید سانیو عرضه شد .

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱۵ ۵:۴۴:۵۹ (767 بار خوانده شده)
سانیو الکتریک برای آن دسته از کسانی که به هنگام عدم دسترسی به منابع برق با اتمام شارژ دستگاه‌های قابل حمل خود مواجه می‌شوند، سیستم شارژ خورشیدی قابل حمل جدیدی معرفی کرد.



(ایسنا)، این سیستم که جزء مجموعه Eneloop سانیو است متشکل از یک پنل خورشیدی قابل حمل و یک بسته باتری یون لیتیومی است و می‌تواند برای شارژ دستگاه‌ها از طریق USB مورد استفاده قرار بگیرد و با دستگاه‌های بسیاری از جمله تلفن‌های همراه، MP3 پلیرها و دستگاه‌های بازی کار می‌کند.

بر اساس این گزارش، دو مدل از این شارژر موجود خواهد بود که یکی تنها یک پنل خورشیدی و دیگری دو پنل خورشیدی دارد که در بدنه‌ای قرار گرفته که می‌تواند در یک پنجره آویزان شود یا در هر جایی که آفتاب می‌تابد قرار بگیرد و سپس به بوستر موبایل مبتنی بر باتری یون لیتیومی کوچک تری متصل شده و به شکل منبع عمل کرده و از پنل‌ها شارژ می‌کند.

این بوستر مورد نیاز است زیرا پنل‌های خورشیدی نیروی لازم برای کار کردن دستگاه را تامین نمی‌کنند. شارژ کامل بوستر با یک پنل سه روز و با دو پنل نصف آن طول می‌کشد اما مدل یک پنلی تنها یک ساعت نیروی لازم برای 20 دقیقه مکالمه با تلفن همراه و مدل دو پنلی دو برابر آن فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش این شارژرهای خورشیدی از ماه اوت به قیمت 9 هزار و 14 هزار ین در ژاپن به فروش خواهند رفت.