کاهش قیمت های کتب الکترونیک و محصولات Reader شرکت سونی - اخبار - اخبار

کاهش قیمت های کتب الکترونیک و محصولات Reader شرکت سونی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱۵ ۶:۰۲:۰۰ (814 بار خوانده شده)
صنعت نشر به واسطه قیمت گذاری روی کتب الترونیک دچار بحران شده است. شرکت سونی اعلام کرد قصد دارد قیمت کتب پرفروش را در فروشگاه مجازی خود از 11.99 دلار به 9.99 دلار کاهش دهد. ناشران کتاب معتقدند این حرکت شرکت سونی که در تقلید از آمازون صورت گرفته است، فروش نسخ چاپی را دچار صدمات جبران ناپذیری می کند.


شرکت سونی همچنین قصد دارد دو دستگاه کتاب خوان جدید موسوم به Reader Pocket Edition و Reader Touch Edition را به بازار عرضه کند. قیمت این دو دستگاه 199 و 299 دلار تعیین شده است. این دستگاه ها جایگزین دستگاه های گران قیمت تر سونی که قبلاً 269 و 399 دلار قیمت گذاری شده بودند، می شود.


اگرچه دستگاه های سونی از طریق شبکه های خرده فروش توزیع می شود، اما فروش این شرکت در این حوزه به مراتب کمتر از دستگاه Kindle آمازون بوده است. با وجوداین، به نظر نمی رسد این فاصله به سرعت پر شود، چون دستگاه سونی برخلاف دستگاه آمازون قابلیت اتصال به شبکه بی سیم را ندارد و باید با سیم به کامپیوتر متصل شود.همچنین این دستگاه ها قابلیت خواندن مجلات یا روزنامه های الکترونیک را ندارد و سونی هم هنوز نرم افزار خاص iPhone و دیگر دستگاه ها را تولید نکرده است.


در صنعت نشر الکترونیک ناشران سهمی ازهر فروش نسخ الکترونیکی کتاب ها به دست می آورند، اما بیم آن می رود که با افزایش فروش کتب الکترونیک خرده فروشی های سونی و آمازون در صدد بر آیند تا از ناشران تخفیفات عمده بگیرند که این امر از حاشیه سود ایشان خواهد کاست. در واکنش به کاهش قیمت کتب الکترونیک به 9.99 دلار ناشران سنتی در نظر دارند عرضه ویرایش الکترونیک کتب پر فروش خود را به تاخیر بیاندازند تا فرصتی جهت فروش نسخ چاپی پیدا کنند.