حفره‌های امنیتی Adobe Reader - امنیت - اخبار

حفره‌های امنیتی Adobe Reader

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۹/۲۳ ۵:۰۲:۰۴ (789 بار خوانده شده)
محققان مسائل امنیتی در اینترنت اذعان دارند که یکی از پر حفره‌ترین نرم‌افزار‌ها در سال 2009 برنامه Adobe Reader بوده و از این جهت شرکت Adobe از لحاظ آسیب‌پذیری برنامه‌هایش جایگزین مایکروسافت شده است. در حال حاضر 45 باگ در نرم‌افزار Adobe Reader توسط شرکت ممیزی امنیت شبکه موسوم به iDefense شناخته شده است. شرکت iDefense وابسته به Verisign است که در حوزه تحقیقات امنیت شبکه و تراکنش‌های امن در اینترت سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است. یکی از علل وجود حفره‌ها در برنامه Reader پیچیدگی کدنویسی این برنامه است که می‌تواند با استفاده از Javascript چارت‌های پویا و تصاویر متحرک را به نمایش درآورد.

در سال‌های قبل نرم‌افزار مرورگرInternet Explorer که 65 درصد کل بازار مرورگرها را در اختیار دارد دارای حفره‌های امنیتی متعددی بود، اما مایکروسافت به مرور زمان این حفره‌ها را ترمیم کرد و هم‌اکنون تعداد این نقاط آسیب‌پذیر در این نرم‌افزار به 30 مورد رسیده است. در سال 2007 نرم‌افزار Internet Explorer دارای 49 باگ یا حفره امنیتی بود.


نکته قابل توجه دیگر اینکه نرم‌افزار متن باز Firefox که اخیراً سهم بازار رو به رشدی داشته دارای 102 حفره امنیتی است که نسبت به 90 مورد سال قبل افزایش نشان می‌دهد. البته شرکت Mozilla قاعدتاً فهرستی از حفره‌های امنیتی را جهت استحضار کاربرانش منتشر می‌سازد.
هر سه شرکت فوق در حال ارائه نرم‌افزارهای ترمیمی به‌منظور رفع مسائل امنیتی این برنامه‌ها هستند.

منبع: همکاران سیستم