انتشار 27 وصله‌ی امنیتی برای آسیب‌پذیری‌های جاوا - امنیت - اخبار

انتشار 27 وصله‌ی امنیتی برای آسیب‌پذیری‌های جاوا

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۱۵ ۸:۵۹:۰۶ (870 بار خوانده شده)
شرکت اوراکل مجموعه به‌روزرسانی مهمی را برای ترمیم آسیب‌پذیری‌های پلت‌فرم جاوای خود منتشر کرد.



به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام این شرکت، این وصله‌ها به حفره‌های امنیتی هر دو نسخه Java SE و Java اداری مربوط خواهند بود و در مجموع 27 آسیب‌پذیری مختلف در جاوا را ترمیم می‌کنند.

این به‌روزرسانی برای نسخه‌های ویندوز، سولاریس و لینوکس پلت‌فرم‌های Java SE و Java اداری خواهند بود و از آنجا که اپل ترجیح داده جاوا را برای برنامه‌های اختصاصی خود طراحی و نگه‌داری کند، اوراکل برای سیستم‌های مکینتاش به‌روزرسانی منتشر نکرده است.


اوراکل به کاربران هر دوی این پلت‌فرم‌های جاوا توصیه کرده به نصب به‌روزرسانی اقدام کنند؛ همچنین به کسانی که از پلت‌فرم‌های JRE، JDK و SDK استفاده می‌کنند نیز توصیه کرده این وصله را نصب کنند.

کاربران ویندوز باید پیامی را از برنامه به‌روزرسانی جاوا در مورد موجود بودن به‌روزرسانی دریافت کنند اما می‌توانند به صورت دستی نیز برای دریافت به‌روزرسانی مذکور اقدام کنند اما کاربران مک ظاهرا مجبورند مدت طولانی‌تری برای دریافت این به‌روزرسانی‌ها از اپل در انتظار بمانند.

اوراکل مشخص نکرده که این حفره‌ها می‌توانند به هکرها اجازه اجرای کدهای مخرب را در سیستم‌های هدف گرفته شده بدهند یا خیر اما تصریح کرده که تمامی 27 آسیب‌پذیری می‌توانند از راه دور مورد هدف قرار گرفته و بدون اجازه کاربر مورد بهره برداری قرار بگیرند.