انتشار ویروس جدید در تلفن‌های ویندوز موبایل - امنیت - اخبار

انتشار ویروس جدید در تلفن‌های ویندوز موبایل

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۲۴ ۸:۵۰:۰۰ (799 بار خوانده شده)
شرکت امنیتی سوفوس از انتشار بازی‌های تلفن همراه در اینترنت خبر داد که حامل یک تروژان مخرب هستند.



(ایسنا)، کارشناسان امنیتی به کاربران تلفن‌های ویندوز موبایل هشدار دادند مراقب دانلود بازی‌ها در دستگاه خود باشند زیرا یک هکر روسی‌زبان به ارسال نسخه‌هایی از یک بازی خاص به اینترنت اقدام کرده که برنامه تروژان مخربی در آن‌ها مخفی شده است.

گراهام کلولی، مشاور فن‌آوری ارشد سوفوس، در وبلاگ خود اعلام کرد که شماری از کاربران ویندوز موبایل از تاثیر حاشیه‌ای غیرمعمول در اجرای بازی اکشن سه‌بعدی "آنتی تروریست" خبر دادند که موجب شده تلفنشان مکالمات پرهزینه به مقصدهای بین‌المللی انجام دهد.

به گفته وی، ظاهرا عاملان انتشار این بدافزار امیدوارند از تماس‌های تلفنی گران‌قیمت پول کسب کنند. سوفوس بدافزار Troj/Terdial-A را کشف و به کلیه کاربران تلفن همراه توصیه کرد به هنگام دانلود و نصب برنامه‌های جدید احتیاط داشته باشند.

در حالی که ویروس‌های تلفن همراه نسبتا اندک هستند اما مدتهاست به‌عنوان تهدید بزرگ بعدی متوجه سازمان‌ها، معرفی شده اند. بنا بر اظهار کلولی، خلافکاران طی شش سال گذشته تلاش داشته‌اند از بدافزارهای تلفن همراه پول کسب کنند. به‌عنوان مثال در سال 2004 تروژان Mosqit مشاهده شد که با آلوده کردن تلفن‌های مبتنی بر سیمبیان نوکیا، پیام‌های کوتاه را به شماره های هوشمند ارسال می‌کرد.