ساخت نخستین تلفن همراه گیرنده‌ی نوار قلب در جهان - اخبار - اخبار

ساخت نخستین تلفن همراه گیرنده‌ی نوار قلب در جهان

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲۹ ۶:۱۸:۰۴ (692 بار خوانده شده)
نخستین تلفن همراه جهان با قابلیت اندازه‌گیری الکتروکاردیوگرام یا گرفتن نوار قلب ساخته شد.



تلفن همراه EPI Life که با این قابلیت نخستین گوشی محسوب می‌شود که می‌تواند زندگی کاربرش را نجات دهد، از سوی شرکت سنگاپوری ایفون اینترنشنال طراحی شده و به صورت 24 ساعته به یک سرویس مراقبت سلامت متصل است.

30 ثانیه طول می‌کشد تا این دستگاه خواندن ضربان‌های قلب را که از طریق GPRS در هر جای جهان به این شرکت ارسال می‌شود، کامل کند.

اطلاعات جمع‌آوری شده برای بررسی شرایط تهدیدکننده زندگی دارنده دستگاه، توسط گروه 10 نفره از متخصصان قلب به صورت 24 ساعته مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و پاسخ اضطراری مناسب از سوی مرکز تماس ایفون اینترنشنال ارایه می‌شود که شامل سرویس آمبولانس خصوصی، پذیرفته شدن بیمار در بیمارستان‌های مشارکت کننده در این طرح و پزشکان حضوری است.

این دستگاه که در نمایشگاه CommunicAsia 2010 در سنگاپور به نمایش درآمده، می‌تواند برای اندازه‌گیری فشار خون، قند خون و چربی با دسترسی راحت به منبع آنلاینی به نام EPI Virtual Health Folder مورد استفاده قرار بگیرد، در حالی که یک شبکه جهانی از پزشکان و بیمارستان‌ها به‌عنوان خدمات ارزش افزوده برای مسافران دائمی موجود خواهند بود.

این تلفن در حال حاضر در سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ به قیمت 357 دلار موجود است اما برای خدمات مراقبت سلامت هزینه اشتراک ماهانه 71 دلار نیز دارد.

بر اساس این گزارش مدل بالاتر این گوشی تا سه ماهه چهارم سال جاری عرضه می‌شود و احتمالا قابلیت‌های سلامت محور بیش‌تری به آن افزوده می‌شود.

منبع: ایسنا