احتمال رفع محدویت سرعت اینترنت برای کاربران خانگی ایران - اخبار - اخبار

احتمال رفع محدویت سرعت اینترنت برای کاربران خانگی ایران

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۳۰ ۵:۱۶:۵۱ (622 بار خوانده شده)
وزیر ارتباطات گفت: این وزارتخانه پیشنهاد داده سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی 512 کیلوبایت بر ثانیه تعیین شود که این امر نیازمند موافقت نهادهای ذیربط است.


وزیر ارتباطات گفت: این وزارتخانه پیشنهاد داده سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی 512 کیلوبایت بر ثانیه تعیین شود که این امر نیازمند موافقت نهادهای ذیربط است.
رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: طی برنامه پنجم از سوی وزارت ارتباطات پیشنهاد دادیم محدودیت سرعت kbps 128 برای کاربران خانگی برداشته شود و سرعت 512 به عنوان کف سرعت اینترنت خانگی تعیین کردد.

وی گفت: وزارت ارتباطات تعیین کننده محدودیت سرعت اینترنت نیست و نهادهای فرهنگی در این خصوص تصمیم می‌گیرند و در این راستا ما نیز از نظر فنی آمادگی برای ارائه اینترنت 512 در شبکه را ایجاد کرده‌ایم و برای ارائه این پهنای باند مشکلی نداریم.

وزیر ارتباطات افزود: این پیشنهاد از سوی وزارت ارتباطات ارائه شده و زمانی که نهادهای مسئول و تصمیم‌گیرنده در این زمینه، با این پیشنهاد موافقت کنند و این دستور ابلاغ شود، ما نیز اینترنت 512kbps را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، سیاست‌های کلی در خصوص اعمال مسئولت در زمینه اینترنت از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تعیین و ابلاغ می‌شود.

بنابراین گزارش، در گذشته به دلیل نبودن سازوکارهای کافی برای سالم‌سازی فضای وب، اعمال محدودیت 128 kbps برای کاربران خانگی صورت گرفت و این محدودیت در حال حاضر نیز برای کاربران خانگی اعمال می‌شود.

بنابر اعتقاد بسیاری از کارشناسان،‌ امروزه به دلیل برخورداری نهادهای سیاست‌گذار و نظارتی از سازوکارهای پیشرفته نظارتی در ارائه اینترنت پاک به کاربران، اعمال این محدودیت چندان قانع‌کننده نیست.
بنابراین گزارش در حالی که پایین‌ بودن سرعت دسترسی به اینترنت و گران بودن آن در ایران همواره مورد اعتراض کاربران بوده است، برخی با اعتقاد به ارتباط این دو عامل با یکدیگر براین باورند تا زمانی که نیاز به سرعت بالا برآورده نشود، قیمـت‌ها نیز شکسته نخواهد شد.


منبع: ایتنا