نسخه نمایشی سوم از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ - اخبار - اخبار

نسخه نمایشی سوم از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۷ ۴:۳۶:۰۷ (692 بار خوانده شده)
مایکروسافت در چهارشنبه هفته گذشته از جدیدترین پیش‌نمایش آپدیت شده مرورگر IE 9 رونمایی کرد. در این پیش‌نمایش، قابلیت‌‌ پشتیبانی از HTML 5 به نسخه نهم اینترنت اکسپلورر اضافه شده است ضمن اینکه مایکروسافت ادعا می‌کند مرورگر این شرکت سریعتر از هر زمان دیگری کارمی‌کند.

آخرین آپدیت IE 9 هفته پیش نمایش داده شد که در آن این مرورگر به یک نسخه کاملا ابتدایی شباهت داشت و هدف اصلی مایکروسافت از ارائه این نسخه، بیشتر نمایش قدرت موتور رندرینگ و جاوا اسکریپت جدید این شرکت بود.
زمانی که مایکروسافت در اواسط ماه مارس برای اولین بار از IE 9 رونمایی کرد قول داد تا زمان تست بتای این مرورگر تقریبا هر ۸ هفته، نسخه آپدیت شده آن را به نمایش بگذارد اگرچه تا به حال مایکروسافت هیچ تاریخ رسمی را برای ارائه نسخه بتای IE9 اعلام نکرده است.


بروز رسانی سوم این مرورگر که در روز چهارشنبه از آن رونمایی شد از المان Canvas استاندارد HTML 5 پشتیبانی می‌کند. این تگ جدید به طراحان اجازه می‌دهد از رندرینگ پویا و قابل برنامه‌ریزی اشکال دوبعدی و عکس‌های Bitmap در صفحات خود استفاده نمایند. علاوه براین در آپدیت جدید برای سرعت بخشیدن به نمایش تگ‌های صوتی و ویدیویی امکان بهره‌گیری از شتاب‌دهی سخت‌افزاری افزوده شده است. مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این امکان و سپردن پردازش‌‌های سنگین متن، عکس و ویدیو به پردازنده گرافیکی از نظر سرعت رندرینگ صفحات وب از رقبای خود پیشی بگیرد.

“دن هاچاموویچ” ،مدیر ارشد تیم طراح IE9 در این ارتباط می‌گوید: “این نخستین مرورگری است که به طور پیش‌فرض از شتاب‌دهی سخت‌افزاری جهت نمایش صفحات وب بهره می‌گیرد.”

در کنار این ویژگی‌ها مایکروسافت ادعا می‌کند که آپدیت جدید موفق به ارتقا امتیازهای کسب شده در سرعت پردازش جاوا اسکریپت و استانداردهای وب شده است. براین اساس آپدیت سوم، آزمایش SunSpider JavaScript را ۴۷ درصد سریعتر از آپدیت پیشین خود به پایان برده است اگرچه این رکورد همچنان پایینتر از رکورد ثبت شده توسط Safari 5 از اپل و Chrome 5 از گوگل قرار می‌گیرد. همچنین مایکروسافت می‌گوید آپدیت سوم در پردازش جاوا اسکریپت تا ۱۰ برابر سریعتر از IE 8 عمل می‌کند.

در تست Acid 3 که تطابق مرورگر با استانداردهای وب را بررسی می‌کند، آپدیت سوم موفق به کسب امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ شده که این میزان در مقایسه با آپدیت دوم ۲۳ درصد پیشرفت داشته است.

در چند سال اخیر درصد استفاده از IE در میان کاربران رو به کاهش بوده به گونه‌ای که این مرورگر در ۱۲ ماه گذشته ۸٫۳ درصد از کاربران خود را از دست داده است. گفتنی است در حال حاضر درصد استفاده از مرورگر IE در میان کاربران وب ۵۹٫۸ درصد است.

منبع: وین بتا