مایکروسافت به تولید تلفن‌های Kin خاتمه می‌دهد - اخبار - اخبار

مایکروسافت به تولید تلفن‌های Kin خاتمه می‌دهد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۱۲ ۷:۱۶:۰۰ (679 بار خوانده شده)
مایکروسافت کم‌تر از سه ماه پس از رونمایی نسل جدید تلفن‌های هوشمند Kin با هدف رقابت با اپل و گوگل در این بازار، تولید آن‌ها را متوقف می‌کند.



این شرکت نرم‌افزاری اعلام کرد که برنامه‌ها برای فروش تلفن‌های Kin در اروپا در پاییز جاری را لغو کرده است.

مایکروسافت هم‌چنین افزوده که گروه مسوول تلفن‌های Kin با گروه دیگری یکی می‌شوند که برروی نرم‌افزار ویندوز فون سون آینده این شرکت کار می‌کنند.

بنا بر بیانیه مایکروسافت، این شرکت با وریزون در آمریکا برای فروش تلفن‌های فعلی Kin همکاری خواهد کرد. این اقدام بارزکننده چالش‌های پیش روی مایکروسافت در تلاش این شرکت برای وفق‌پذیری با رشد تمایل مصرف‌کنندگان برای دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند تلفن‌های هوشمند است.

این شرکت در ماه آوریل نیز یک پروژه داخلی برای ساخت رایانه لوحی مشابه آی‌پد اپل را لغو کرد و ماه گذشته به سازماندهی بخش تلفن همراه و بازی ویدیویی خود دست زد.

تلفن‌های Kin نخستین تلفن‌های هوشمند عرضه شده از سوی مایکروسافت بودند و هر دو دارای قابلیت‌های شبکه اجتماعی برای دسترسی به فیس بوک و توییتر بوده، پلیر دیجیتالی زون مایکروسافت برای پخش آهنگ، ویدیو و رادیو اف ام در آن‌ها یکپارچه شده است و برای استفاده کاربران تلفن همراه جوان طراحی شده بودند. این گوشی‌ها هم‌چنین مبتنی بر نرم‌افزار ویژه‌ای به نام ویندوز فون OS بودند.

این گوشی‌های سیاه رنگ توسط شرکت ژاپنی شارپ ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده‌ بودند که تنها با یک دست مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: ایسنا