فقط مایکروسافت و Red Hat نرم‌افزار جامع مبتنی بر وب تولید می‌کنند - اخبار - اخبار

فقط مایکروسافت و Red Hat نرم‌افزار جامع مبتنی بر وب تولید می‌کنند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۱۲ ۷:۲۵:۳۱ (757 بار خوانده شده)
مدیران شرکت Red Hat با حضور در همایش سالانه خود که شهر بوستون برگزار شده بود چندین بار بر این نکته تاکید داشتند که در فضای رقابتی کنونی تنها دو شرکت Red Hat و مایکروسافت نرم‌افزارهای لازم برای تولید خمات داخلی مبتنی بر وب(Cloud Computing) را در اختیار دارند و به مراکز کاری و سازمان‌ها امکان می‌دهند تا فعالیت‌های خود را از یک سرویس اینترنتی به سرویس دیگر انتقال دهند.

برایان استیونس"(Brian Stevens) مدیر فناوری شرکت Red Hat گفت: «ما و شرکت مایکروسافت تنها تولیدکنندگان نرم‌افزار در سراسر جهان هستیم که می‌توانیم خدمات جامع مبتنی بر وب را ارایه دهیم و آن‌ها را با کلیه ابزارهای خود در اختیار کاربران بگذاریم».


برای ایجاد یک شبکه مبتنی بر وب، سازمان‌ها نیاز به استفاده از نرم‌افزار جامعی دارند که شامل سرور مجازی‌سازی شده، یک سیستم‌عامل، ابزارهای مدیریت و تنظیم کننده برنامه‌ها، میان‌افزارها(Middleware) و چارچوب‌های توسعه ابزاری شود.


ممکن است برخی افراد محصولات شرکت اوراکل که هم‌اکنون صاحب شرکت نرم‌افزاری Sun Microsystems می‌شود را نیز در این زمینه مد نظر قرار دهند. شرکت Novell نیز خدمات یاد شده را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. اما به عقیده Red Hat فقط این شرکت و مایکروسافت است که کلیه خدمات و ابزارهای مذکور را به صورت جامع و مبتنی بر وب در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.


"جیم وایتهورست"(Jim Whitehurst) مدیرعامل Red Hat شرکت VMware را یکی از نخستین رقبای خود در این زمینه معرفی کرده است، اما دیگر مدیران ارشد Red Hat فقط مایکروسافت را رقیب اصلی خود می‌دانند.


منبع: همکاران سیستم