ساخت رایانه‌ی لوحی هیولت پاکارد با نرم‌افزار پالم - اخبار - اخبار

ساخت رایانه‌ی لوحی هیولت پاکارد با نرم‌افزار پالم

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۱۳ ۶:۴۱:۵۰ (662 بار خوانده شده)
هیولت پاکارد تایید کرد قصد دارد دستگاه‌های قابل حملی از جمله رایانه لوحی پیش‌بینی شده را با استفاده از نرم‌افزار WebOS پالم بسازد.



این سازنده رایانه رسما خرید شرکت پالم را کامل کرده و مالکیت معنوی پالم از جمله WebOS به دارایی‌های این شرکت افزوده شده اما هنوز این خرید نهایی نشده که هیولت پاکارد نیت خود برای استفاده از WebOS را برملا کرد.

به‌دنبال رونمایی رایانه لوحی "اسلیت" مبتنی بر ویندوز سون توسط هیولت پاکارد و مایکروسافت در نمایشگاه CES، این شرکت به تبلیغ این رایانه لوحی در برابر آی پد اپل ادامه داد اما بازبینی‌های اولیه نه چندان خوب از نمونه اولیه این دستگاه و منطق نامناسب برای رقابت با آی پد باعث شد که هیولت پاکارد از ساخت این دستگاه صرفنظر کند.

در عوض شرکت بحران زده پالم را خریداری و سیستم عامل تلفن همراه WebOS را به دست آورد و به‌دنبال آن فورا شایعاتی مطرح شد که بر اساس آن‌ها، رایانه لوحی WebOS جایگزین "اسلیت" می‌شود.

اکنون این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده و هیولت پاکارد قصد دارد از WebOS به‌عنوان بنیادی برای رایانه‌های لوحی، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های رایانشی همراه استفاده کند.

منبع: ایسنا