با استقبال از ثبت شماره در لیست مشاغل 118؛ مدیر کل خدمات مخابرات استان تهران: این لیست تا دو ماه آینده کامل می‌شود - اخبار - اخبار

با استقبال از ثبت شماره در لیست مشاغل 118؛ مدیر کل خدمات مخابرات استان تهران: این لیست تا دو ماه آینده کامل می‌شود

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۱۴ ۷:۳۸:۱۸ (619 بار خوانده شده)
به گفته مدیر کل خدمات مخابرات استان تهران ثبت شماره در لیست مشاغل 118 با وجود هزینه‌دار شدن با استقبال از سوی صاحبان مشاغل مواجه شده است.

عباس‌ آزاد اظهار کرد: به دلیل به صرفه بودن اعلام شماره تلفن محل کار صاحبان مشاغل در مرکز 118، استقبال برای قرار گرفتن در لیست مشاغل خوب بوده است.

وی ادامه داد: مشترکان با پرداخت هزینه 500 پالس مشکلی نداشتند و با این روند،‌ لیست مشاغل در حداکثر دو ماه آینده کامل خواهد شد.

به گزارش ایسنا چنانچه فردی چند خط تلفن برای املاک تجاری به نام خودش خریده و بعد از اجاره دادن املاک، صاحب آن شغل، نام متفاوتی با صاحب خط داشته باشد، ثبت ملک به‌عنوان یک مکان تجاری در مرکز 118 نیازمند ثبت شماره برای بار دوم ثبت است؛ این کار که تا پیش از این به‌صورت رایگان انجام می‌شد، از این پس ماهیانه به میزان 500 پالس تلفن ثابت هزینه خواهد داشت.

طبق یک مصوبه،‌ از هر تلفن که برای بار دوم تحت عنوان مشاغل ثبت می‌شود، ماهیانه 500 پالس هزینه دریافت خواهد شد. در حال حاضر برای کار ثبت شماره به‌عنوان یک شغل در مرکز 118 و قرار گرفتن آن در لیست مشاغل به منظور پاسخ به تماس‌گیرندگان با این مرکز بعد از احراز هویت، قراردادی برای اخذ هزینه امضا می‌شود و اگر مورد موافقت صاحب شغل قرار نگرفت، شماره تنها با نام مالک در 118 ثبت خواهد شد.

پیش از این برای ثبت شماره مورد نظر شغل متقاضی برای بار دوم در مرکز 118، احراز هویت و کار ثبت انجام می‌شد. اما بعد از تصویب مصوبه جدید برای ثبت شماره در نوبت دوم هزینه دریافت خواهد شد. شماره مشاغلی که قبل از تصویب این مصوبه به صورت یک شغل ثبت شده بودند تاکنون رایگان در 118 اعلام می‌شد اما از این پس این گروه نیز باید هزینه پرداخت کنند که برای این کار کسب رضایت از آنان در اولویت است.

بنا بر اعلام طی تفاهم‌نامه‌ای 52 میلیون تومانی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در قالب نامه‌های سفارشی از صاحبان شماره مشاغل با مهلت چند روزه، برای رضایت از دریافت هزینه‌ای معادل 500 پالس در قبض هر دوره به منظور اعلام شماره آنان در لیست مشاغل 118 درخواست اعلام آمادگی می‌شود و در غیر این صورت از مرکز 118 حذف خواهند شد.

منبع: ایسنا