وزیر ارتباطات: دولت الکترونیکی بدون جمع‌آوری اطلاعات اولیه میسر نمی‌شود - دولت الکترونیک - اخبار

وزیر ارتباطات: دولت الکترونیکی بدون جمع‌آوری اطلاعات اولیه میسر نمی‌شود

دسته : دولت الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۲۲ ۸:۳۷:۱۱ (992 بار خوانده شده)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورها یکی از شاخص‌ها و ملاک‌های توسعه یافتگی در جوامع بشری است اظهار کرد: بکارگیری ICT به عنوان یکی از ابزارهای موثر سبب سهولت در انجام بسیاری از امور جاری می‌شود.

رضا تقی‌پور در پیام خود به همایش بررسی وضعیت شاخص‌های فناوری اطلاعات در کشور که از سوی امیرحسین محب‌علی مجری پروژه سنجش عملکرد شاخص‌های فناوری اطلاعات در کشور خوانده شد

تصریح کرد: دولت دهم با هدف تعالی این شاخص با شعار "دولت دهم اولین دولت الکترونیکی" را برگزیده است که توسعه فناوری اطلاعات یکی از زیرساخت‌های توسعه است که برنامه‌ریزی و تحقق این مهم بدون جمع‌آوری اطلاعات اولیه میسر نیست لذا شناخت وضع موجود IT در کشور به عنوان یک گام موثر در این راستا الزامی است.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه تخصصی در این حوزه و با اختیارات تفویض شده از سوی رییس جمهور به عنوان رییس کارگروه فاوای دولت و با تجدید ساختار و سپردن کلیه امور حاکمیت فناوری اطلاعات به شرکت IT ایران، شرکت مذبور را مکلف کرده است تا به عنوان اولین قدم نسبت به سنجش وضعیت it درکشور براساس شاخص‌های توسعه ملی و بین المللی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت IT با ایجاد یک نظام آماری سازوکاری را فراهم آورد که به صورت سالیانه این اطلاعات به روز و در دسترس برنامه‌ریزان و متخصصین این حوزه قرار گیرد. بدیهی است این مهم بدون مشارکت فعال کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط در دولت و نیز در سایر قوا میسر نبود. از این رو نیازمند یاری و همکاری بخش‌های فناوری اطلاعات کلیه قوا با بازوی اجرایی این وزارت هستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همایش امروز به عنوان یکی از مراحل پروژه سنجش عملکرد شاخص‌های فناوری اطلاعات در کشور بتواند دیدگاه‌ها و انتظارات مجریان را از نمایندگان دستگاه‌ها شفاف‌تر کرده و با کمک و ارائه اطلاعات ذی نفعان گزارش نهایی و تحلیلی عملیات سنجش در اسرع وقت ارائه و منتشر شود.

منبع: ایسنا