استاکس نت جدید آمد - امنیت - اخبار

استاکس نت جدید آمد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۷/۳۰ ۸:۱۰:۲۹ (1176 بار خوانده شده)
این بدافزار بسیار هدفمند بوده و سرقت اطلاعات از زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌ها، تأسیسات آبرسانی و پتروشیمی را هدف گرفته است.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


سیمانتک خبر از انتشار ویروس جدیدی مشابه استاکس نت می‌دهد که هدف آن سرقت اطلاعات حساس است.

به گزارش ايتنا شرکت امنیتی سیمانتک در مورد انتشار ویروسی جدید به کاربران هشدار داد.

ایمان فکری، مدیر عامل شرکت آینده نگاران (آیکو)، ارائه کننده محصولات سیمانتک با لایسنس معتبر در ایران، ضمن اعلام این خبر افزود بنا بر گزارش سیمانتک، متخصصان امنیتی این شرکت نمونه بدافزاری را از نهادی در اروپا دریافت کرده‌اند که از لحاظ رفتاری و ساختاری بسیار شبیه به بدافزار استاکس نت است.

بنا به گفته سیمانتک، ویروس Duqu که در واقع یک تروجان با قابلیت دسترسی از راه دور است، توسط تولیدکنندگان استاکس نت یا افرادی که به کدهای منبع ویروس مزبور دسترسی داشته‌اند، ایجاد شده زیرا بخشی از کد ویروس مذکور در تروجان جدید نیز مشاهده شده است.

در گزارش سیمانتک آمده است که این بدافزار بسیار هدفمند بوده و سرقت اطلاعات از زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌ها، تأسیسات آبرسانی و پتروشیمی را هدف گرفته است.

این اطلاعات می‌توانند در آینده جهت حملات سایبری مورد استفاده قرار گیرند.
این بدافزار که انواع مختلف دارد، به خودی خود نمی‌تواند منتشر یا تکثیر شود و بعد از ۳۶ روز به صورت خودکار از سیستم آلوده پاک می‌شود.

هنوز روش آلوده سازی و انتشار این بدافزار اعلام نشده است.

ایمان فکری در پایان اعلام کرد علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت آیکو به نشانی www.ayco.ir مراجعه و یا با شماره ۸۸۵۷۸۵۵۵ تماس حاصل نمایند.
برچسب‌ها: امنیت   بدافزار   ویروس   سایبری   سیمانتک