عضويت ايران در انجمن جهاني IPv6 - اینترنت - اخبار

عضويت ايران در انجمن جهاني IPv6

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۵ ۹:۴۹:۱۲ (1086 بار خوانده شده)
به دنبال عضويت ايران در انجمن جهاني IPv6 فعاليت‌هاي انجام شده کشورمان در جهت گذر از پروتکل اينترنتي نسخه 4 به پروتکل اينترنتي نسخه 6، در سطح جهاني ثبت و به رسميت شناخته شد.

ايسنا، علي حکيم‌جوادي، - معاون وزير و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران - با بيان اين مطلب اظهار كرد: بدين ترتيب ايران نيز در کنار کشورهايي نظير استراليا، آمريکا، ژاپن، ايتاليا، چين،‌مصر و فرانسه قرار گرفت که هم‌اکنون عضو انجمن جهاني IPv6 هستند.

وي افزود: بهروز عباس‌زاده، ‌نماينده ايران در اين انجمن خواهد بود و از اين پس کليه کاربران اينترنت و علاقه‌مندان به مباحث IPv6 در سراسر جهان مي‌توانند از طريق لينک نام ايران (Iran) در انجمن جهاني IPv6 از جديدترين اخبار گذر به IP نسخه 6 در کشور مطلع شوند.

معاون وزير ارتباطات با بيان اين که گذر به نسل جديد آدرس‌هاي اينترنتي براي ارايه سرويس‌هاي ارزش افزوده جديد خصوصاً ارايه سرويس از طريق تلفن همراه يک ضرورت محسوب مي‌شود تصريح کرد: رشد روزافزون کاربران در اين حوزه از يک سو و افزايش حجم خدمات ارزش افزوده جديد ارايه شده در اين بستر موجب شد تا مسوولان اين حوزه در سطح دنيا، نسبت به طراحي و گذر از IPV4 به IPV6 اقدام کنند.

وي خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بر اساس وظايفي که قانون‌گذاران برعهده آن گذاشته‌اند، تغييرات در حوزه ICT را در دنيا رصد کرده و بر همين اساس سازمان فناوري اطلاعات به عنوان متولي اجرايي کردن گذر به نسل جديد آدرس‌هاي اينترنتي، مأمور به پيگيري و اجرايي کردن اين فناوري شده است.

رييس سازمان فناوري اطلاعات گفت: در همين راستا،‌ هم‌اکنون طراحي مناسبي صورت گرفت و طبق يک برنامه زمان‌بندي شده پيش‌بيني مي‌کنيم که طي حداکثر 4 سال آينده استفاده از اينترنت پروتکل نسخه 6 فراگير شود.

وي ادامه داد: تشکيل کميته راهبردي مهاجرت به نسخه6 آدرس‌دهي اينترنتي به منظور تدوين سند راهبردي گذر به IPV6 در کشور، نقشه راه، ماتريس مسووليت‌ها، برنامه‌ها و همچنين ايجاد گروه ضربت مهاجرت به پروتکل اينترنت نسخه شش متشکل از تمامي کارشناسان، مسوولان از بخش‌هاي دولتي و خصوصي و دانشگاهي از جمله تلاش‌هاي صورت گرفته در اين حوزه محسوب مي‌شود.

حکيم‌جوادي ادامه داد: در حال حاضر، ‌سازمان فناوري اطلاعات ايران با استفاده از نظرات مشاور و گروه‌ ضربت IPv6 ايران در حال تحقيق، بررسي و انجام تست‌هاي آزمايشگاهي با روش‌هاي مختلف و به‌روز دنياست.