معرفي چند سرويس شبكه هوشمند - فن آوری اطلاعات - اخبار

معرفي چند سرويس شبكه هوشمند

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۷ ۵:۱۰:۰۳ (943 بار خوانده شده)
متقاضي سرويس شماره اختصاصي (Personal Number Service) با دريافت يك شماره از شبكه هوشمند از امكانات يك خط تلفن با قابليت‌هاي بيش‌تري برخوردار مي‌شود و مزيت عمده اين سرويس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزينه‌هاي بسيار نازل‌تر است.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

(ايسنا)، مشترك سرويس شماره اختصاصي مي‌تواند در هر لحظه و در هر مكان شماره تلفني را به شبكه هوشمند معرفي و بعد از آن تماس‌گيرندگان با شماره شبكه هوشمند به تلفن‌هاي معرفي‌شده هدايت مي‌شوند.

اشخاصي كه داراي شماره تلفن‌هاي متعدد (محل كار، منزل و...) هستند و يا كساني كه مكان ثابتي را در اختيار ندارند (مستاجرين، بازرگانان، دانشجويان و ...) عمده‌ترين كاربران اين سرويس هستند.

* شماره فراگير (Universal Access Number)

شركت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهاي صنفي كه داراي دفاتر و شعبات متعدد هستند، از عمده‌ترين كاربران اين سرويس هستند. موسسه دارنده اين سرويس، تنها يك شماره از شبكه هوشمند را به آگاهي مشتريان خود مي‌رساند، ولي شبكه IN، ارتباط مشتري را با شعبه‌اي از شركت كه نزديكترين فاصله را با او دارد، برقرار مي‌كند.

صرفه‌جويي در هزينه‌هاي گزاف تبليغات و سهولت به‌خاطرسپاري يك شماره، به جاي شماره‌هاي متعدد و امكان ارتباط در محدوده‌هاي خاص زماني از ديگر مزاياي اين سرويس است.

* مكالمه اعتباري (prepaid Service)

اين سرويس، امکان برقراري ارتباط تلفني مشترک با مقاصد مختلف شهري، بين شهري و تلفن همراه را از طريق خريداري کارت‌هاي مکالمه اعتباري ممکن مي‌سازد. مشترک اين سرويس براي مکالمه بايد کد دسترسي مندرج بر روي کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. يکي از مهمترين مزاياي اين سرويس، کيفيت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

* مكالمه رايگان (Phone Free)

مشترك اين سرويس مي‌پذيرد كه هزينه مكالمات دريافتي به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاري و خدماتي كه فعاليت آنان براساس دريافت سفارش از مشتريان است، مي‌توانند از مزاياي اين سرويس بهره‌مند شوند.

دارنده اين سرويس با اعلام تنها يك شماره از شبكه هوشمند، مي‌تواند تمامي مكالمات خود را دريافت كند زيرا درصورت اشغال يك خط، مكالمات به خطوط ديگر غيراشغال منتقل و هدايت مي‌شود. از مهمترين مزاياي اين سرويس، علاوه بر موارد فوق، اعمال كنترل و نظارت بر روي تعداد تماس‌ها مي‌باشد. شماره رايگان 10 رقمي است و با پيش‌شماره 900212 شروع مي‌شود. از موبايل و شهرستان نمي‌توان با اين شماره تماس گرفت.

امكان ارتباط با اينترنت در هر زمان بدون نياز به تهيه كارت‌هاي مختلف و رمز عبور، دسترسي به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظير هواشناسي، هواپيمايي، اخبار ورزشي و... از ديگر قابليت‌هاي اين سرويس است.

دارنده اين سرويس 80 درصد درآمدهاي حاصل از مكالمات مشاوره‌اي را دريافت مي‌كند و حق‌الزحمه شرکتهاي اينترنتي، 70 درصد درآمدهاي حاصل از ارايه اين سرويس است.

بر اساس مفاد قرارداد واگذاري اين سرويس ،برقراري سرويس مشاوره براي متقاضيان مستلزم پروانه كار از مراجع ذيصلاح ويا مجوز مجامع صنفي موضوع فعاليت است و اعلام قيمت مشاوره از طريق همان مراجع مي باشد.

* نظرسنجي تلفني (Televoting)

با استفاده از اين سرويس، سازمان‌هاي تجاري و موسسات عمومي مي‌توانند از ديدگاه‌هاي مشتريان خود در زمينه خدمات ارايه شده آگاهي يابند. در اين سرويس، استفاده‌كننده با يك شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسيله صدا يا صفحه كليد علام مي‌كند.

پيش‌بيني نتايج مسابقات ورزشي و نيز ثبت‌نام از متقاضيان شركت در مسابقات و سرگرمي‌هاي صدا و سيما، از كاربردهاي ديگر سرويس نظرسنجي تلفني است. از قابليت‌هاي اين سرويس، تعيين مدت‌زمان اعتبار نظرسنجي و كنترل تعداد تماس است.

*انتقال شماره (Number Potrability)

مشترك اين سرويس مي‌تواند در صورت تغيير محل جغرافيايي و به تبع آن تغيير شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جديد، تمامي تماس‌هاي شماره قبلي را به سمت شماره تلفن جديد هدايت كند، درنتيجه شركت‌ها يا سازمان‌ها مي‌توانند همزمان با تغيير مكان خود، مشتريان قبلي را حفظ كنند.

* پست صوتي: (Unified Messaging Service)

دارنده اين سرويس، اين امکان را مي‌يابد در زماني که شرايط پاسخگويي را ندارد، مکالمات را بصورت پيام دريافت و در فرصت مناسب به آن‌ها گوش دهد. ارتباط با اين سيستم به دو گونه است: قرار دادن پيام و برداشتن پيام.

در هر دو حالت مي توان بصورت مستقيم يا غيرمستقيم با سيستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسي مذکور، امکانات ديگري از جمله اطلاع به مشترک مبني بر برداشتن پيام، ارتباط با سيستم از طريق IP و انتقال پيام به E_mail مشترک در سيستم وجود دارد.

* راهنماي استفاده از سرويس هوشمند پست صوتي پايه

مشترکين اين سرويس مي‌توانند هنگام عدم حضور و يا هر دليلي که منجر به عدم پاسخگويي آن‌ها مي‌شود، پيام تلفن‌کننده را در حافظه پيام‌گير نگهداري و در زمان مناسب و با هر شماره تلفني که در دسترس مي‌باشد، پيام‌هاي مربوط به خود را دريافت كند.

پس از داير شدن سرويس، مشترک اولين بار از همان تلفن با شماره تلفن سيستم (9092403000) تماس گرفته و اطلاعات موردنظر را که شامل پيام خوشامدگويي به تلفن‌کنندگان، ارائه رمز عبور شخصي براي ارتباطهاي بعدي و... مي‌باشد، مطابق توضيحاتي که بطور اتوماتيک پخش مي‌شود، از طريق همان تلفن وارد كند.
برچسب‌ها: ایمیل   پیامک   تلفن   سرویس هوشمند