هشدار فیس‌بوک به والدین: از کودکانتان محافظت کنید - امنیت - اخبار

هشدار فیس‌بوک به والدین: از کودکانتان محافظت کنید

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۱/۲/۹ ۷:۲۲:۵۱ (838 بار خوانده شده)
فیس بوک اعلام کرده که خواستار تصویب قوانین محافظتی سختگیرانه تر برای کاربران بین ۱۳ تا ۱۷ سال است.


تام لاوتون، وزیر کودکان بریتانیا از اینکه که پدران و مادران به فرزندانشان کمک می‌کنند که زیر سن قانونی حساب کاربری در فیس‌بوک باز کنند انتقاد کرد.

به گفته وی، والدین با این کار باعث می‌شوند که کودکان زیر سن قانونی وارد دنیای مجازی ودرگیر شبکه‌های اجتماعی شوند.

به گزارش ایتنا از بی‌بی‌سی، وزیرکودکان در ادامه سخنانش افزود که والدین در قبال کودکان و نوجوانشان مسئول هستند و باید بر فعالیت‌های آنها در دنیای مجازی نظارت داشته باشند.

این سیاستمدار بریتانیایی در پی به راه افتادن رویه‌ای است که چندی است برخی نوجوانان در پیش گرفته اند و به آن "سکستینگ"( sexting) گفته می‌شود.
بر این اساس اخیرا نوجوانان تصاویر برهنه خود را برای یکدیگر می‌فرستند.

آقای لاوتون که خود سه فرزند نوجوان دارد
” وزیر کودکان بریتانیا از اینکه که پدران و مادران به فرزندانشان کمک می‌کنند که زیر سن قانونی حساب کاربری در فیس‌بوک باز کنند انتقاد کرد. بر این اساس اخیرا نوجوانان تصاویر برهنه خود را برای یکدیگر می‌فرستند. “
افزود که "سن عضویت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک حداقل ۱۳ سال است، از نظر قانونی این قانون غیرقابل تغییر است. من براساس تجربیات شخصی خود می‌دانم که کودکان زیر سن ۱۳ سال برای بازکردن حساب کاربری در فیس‌بوک وسوسه می‌شوند".
این سیاستمدار بریتانیایی افزود: من می‌دانم که کودکان در بسیاری موارد این کار را با کمک و تشویق پدران و مادرانشان انجام می‌دهند.

فیس‌بوک از کاربرانش می‌خواهد که با وارد کردن تاریخ تولد تایید کنند که حداقل ۱۳ سال دارند.
اگر با گنجاندن تاریخ تولد مشخص شود که سن فرد زیر ۱۳ سال است، از ادامه ثبت نام او در فیس‌بوک جلوگیری می‌شود.

یک سخنگوی زن این شبکه اجتماعی گفت که فیس‌بوک این مرز سنی را با توجه به قوانین بین‌المللی درباره عضویت کودکان در شبکه‌های اجتماعی تعیین کرده است.

فیس‌بوک همچنان گفت که خواستار تصویب قوانین محافظتی و ایمنی سختگیرانه‌تر برای کاربران بین ۱۳ تا ۱۷ سال است.

خطرها
در صورتی که این قوانین تصویب شود، دست کاربرانی که با این گروه از نوجوانان در ارتباط هستند از بسیاری از اطلاعات آنها کوتاه می‌شود.

آقای لاوتون در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که آن کوفی، نماینده حزب کارگر در پارلمان از دولت و شبکه‌های تلفنی خواست که در
” فیس‌بوک همچنان گفت که خواستار تصویب قوانین محافظتی و ایمنی سختگیرانه‌تر برای کاربران بین ۱۳ تا ۱۷ سال است. “
مبارزه با "سکستینگ"( sexting) بیشتر تلاش کنند.
این خانم نماینده گفت که نوجوانانی که تصویرهای برهنه خود را به دوستان پسر و دخترشان می‌فرستند خود را به خطر می‌اندازند. این خطر وجود دارد که نوجوانان چنین عکس‌هایی را در زمین‌های بازی به دیگران نشان دهند و این عکس‌ها به دست اشخاص منحرف و کودک آزار بیافتد.

این خانم نماینده افزود که عکس‌های برهنه‌ای که دراینترنت بارگذاری می‌شوند، ممکن است بدون رضایت صاحب عکس به اشتراک گذاشته شوند.

خانم آن کوفی افزود: مشکل کلیدی این است که جوانان چنین کاری را به عنوان یک تفریح بی‌خطر می بینند. آنها زمانی به پیامدهای کارشان پی می‌برند که خیلی دیر شده است.

او همچنین از شرکت‌های تلفن خواست کارزارهای تبلیغاتی برای هشدار به نوجوانان درباره پیامدهای سکستینگ را تامین مالی کنند.
آقای لوتون گفت که راه حل قطعی برای مبارزه با این مشکل وجود ندارد. اما افزود: لازم است درباره پدیده سکستینگ بحث و بررسی شود چون این پدیده اکنون به شدت افزایش یافته است و می‌تواند پیامدهای فراوانی داشته باشد.
برچسب‌ها: فیس بوک   کودکان   نوجوانان