هشدار کسپرسکی : حمله جدید و گسترده سایبری به ایران - امنیت - اخبار

هشدار کسپرسکی : حمله جدید و گسترده سایبری به ایران

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۱/۳/۹ ۴:۱۶:۵۴ (1077 بار خوانده شده)
کسپرسکی از یک حمله بزرگ سایبری توسط بدافزاری بسیار پیچیده به برخی کشورها به خصوص ایران خبر داده . این بدافزار ۲۰ مگابایت حجم دارد و متخصصان امنیتی می‌گویند سالها طول میکشد تا جزییات و کارکرد آن را دریابند.

به گفته کسپرسکی این بدافزار که Flame نام دارد احتمالا از ماه آگوست سال ۲۰۱۰ مشغول به فعالیت بوده و تاکنون بیش از ۶۰۰ هدف را مورد حمله قرار داده است.

دیروز نیز مرکز رخدادهای یارانه ای ایران از بدافزار Flame به عنوان یکی از بدافزارهایی که با عملیات پیچیده به سرقت اطلاعات میپردازند با هشدار یاد کرده بود. حالا اما کسپرسکی نیز با تایید این موضوع گفته است Flame عملیات های پیجیده و ترکیبی برای دزدیدن اطلاعات انجام میدهد.

به گفته کسپرسکی حجم این بدافزار ۲۰ مگابایت است که تقریبا ۲۰ بار از ویروس استاکس نت بزرگتر است و تحلیل آن توسط متخصصان سالها طول می کشد.

یک متخصص بدافزار در کسپرسکی به بی بی سی گفته است که سایز و ویژگیهای Flame نشان میدهد که این یک کار مستقل در عرصه هک و حمله های اینترنتی است و یک پشتوانه دولتی پشت آن است.

بدافزار فلیم برای دزدیدن پول طراحی نشده و ساختار آن با ساختار بسیاری از ابزارهای هک که توسط هکرها مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است به همین دلیل با حذف گروه های هکری معمول پای یک گروه سومی به میان کشیده میشود.

به ادعای کسپرسکی در میان کشورهایی که به این بدافزار آلوده شده اند میتوان از ایران ، اسراییل، سودان، سوریه، لبنان، عربستان سعودی و مصر نام برد.

به گفته کسپرسکی این بدافزار امکان ضبط صدا از طریق میکروفن دستگاه و سپس ا رسال آن به هکر را داراست.

این بدافزار همچنین میتواند از صفحه نمایش کاربر به طور هوشمندانه عکسبرداری کند به خصوص میتواند با شناسایی برنامه هایی خاص مثل ایمیل یا چت که باز هستند اینکار را انجام دهد.

کسپرسکی برای نخستین بار فلیم را در آگوست ۲۰۱۰ کشف کرده است هر چند ممکن است این بدافزار بسیار زودتر از این فعالیت خود را آغاز کرده باشد.


ای تی ایران
برچسب‌ها: کاربر   بدافزار   هک   کسپرسکی   میکروفن