گوگل فناوری تشخیص دستخط را به جست‌وجوگر خود افزود - اینترنت - اخبار

گوگل فناوری تشخیص دستخط را به جست‌وجوگر خود افزود

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۱/۵/۹ ۳:۲۶:۵۶ (1091 بار خوانده شده)
آیا دست‌خطتان خوب است؟ گوگل یک پیشنهاد عالی برای شما دارد! کیبوردتان را کنار بگذارید و با دستخط خودتان واژه‌ها و عبارات را در رایانه لوحیتان بنویسید! فقط یک شرط دارد!برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



گوگل اخیراً تمهیدی اندیشیده است که کار با موتور جست‌وجوگر این شرکت بر روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را آسان می‌‏کند.

براساس این طرح، دارندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی دیگر لازم نیست برای جست‌و‌جوی واژه یا عبارت مورد نظر خود در گوگل آن را تایپ کنند، فقط کافی است آن را با انگشت بنویسند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت digitaltrends به نقل از وبلاگ رسمی گوگل نوشته است این شرکت قابلیت جدیدی را به جست‌وجوگر خود افزوده است که بیشتر به حال کاربران دارای فناوری‌های صفحه لمسی مفید است.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد برای جست‌وجوی واژه یا عبارت مورد نظر خود، آن را با انگشت بر روی نوار جست‌وجوی گوگل بنویسند و دیگر نیازی به استفاده از صفحه کلیدهای مجازی ندارند.

ویژگی جالب دیگر این قابلیت این است که هم می‌تواند نوشته‌های دست‌نویس را تشخیص دهد و هم نوشته‌های چاپی را.

البته کاربری که می‌خواهد از این قابلیت استفاده کند باید دستخط خوبی داشته باشد، در غیر اینصورت گوگل در تشخیص نوشته او دچار مشکل خواهد شد.

این قابلیت بیشتر برای کاربرانی مناسب است که به خاطر داشتن انگشت‌های بزرگ و یا به دلیل برخی ناتوانی‌ها در استفاده از صفحه کلیدهای مجازی با مشکل مواجه هستند و حروف را جابجا تایپ می‌کنند.

کاربرانی که می‌خواهند از این ویژگی استفاده کنند باید این مراحل را طی کنند: ابتدا باید صفحه جست‌و‌جوی گوگل را بر روی فناوری همراه‌شان باز کنند و منتظر شوند به طور کامل بارگیری شود.
سپس وارد تنظیمات جست‌وجوگر در پایین صفحه شوند و گزینه «Handwrite» را فعال کنند.

وقتی این گزینه فعال شد کاربران می‌بایست دوباره صفحه گوگل را بارگیری یا به اصطلاح لود کنند تا آیکون «دستخط» در قسمت پایین صفحه، سمت راست ظاهر شود. پس از آن می‌توانند با یک اشاره انگشت این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند.

گفتنی است این قابلیت بر روی فناوری‌های همراه تحت نسخه ۵ و بالا‌تر از سیستم عامل آی او اس اپل، گوشی‏‌های تحت نسخه ۲.۳ اندروید و بالا‌تر و رایانه‌های لوحی دارای نسخه ۴ اندروید و بالا‌تر قابل استفاده است.

این فناوری همچنین از ۲۷ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند
برچسب‌ها: گوگل   وب سایت   فناوری   تایپ   دست نویس