مشاهده PDF با فايرفاكس - فن آوری اطلاعات - اخبار

مشاهده PDF با فايرفاكس

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۱/۷/۲۳ ۸:۰۵:۴۲ (991 بار خوانده شده)
بسياري از فايل‌هاي متني در اينترنت به‌صورت PDF در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد و نمايش اين‌فايل‌ها نيز توسط نرم‌افزارهاي مختلفي امكان‌پذير است كه يكي از معروف‌ترين آنها Adobe Acrobat نام دارد. اين نرم‌افزار امكانات بسياري را در خود جاي داده است و براي راحتي كاربران نيز با طراحي افزونه‌ها و پلاگين‌هاي اختصاصي قابل استفاده توسط مرورگرهاي مختلف، اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا بدون هيچ دردسري هنگام مرور صفحات وب توسط مرورگر محبوبتان نيز به مشاهده اين فايل‌ها بپردازيد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

باتوجه به افزايش روزانه كاربران اينترنت و نياز اين كاربران به مشاهده سريع و آسان فايل‌هاي PDF، سازندگان مرورگرها نيز امكاناتي را براي نمايش اين فايل‌ها در مرورگرهاي خود جاي داده‌اند كه يكي از اين امكانات در نسخه جديد مرورگر فايرفاكس قابل مشاهده است. اين مرورگر به شما اين امكان را مي‌دهد تا براحتي و بدون نياز به نصب نرم‌افزار Adobe Acrobat فايل‌هاي پي‌دي‌اف را در مرورگر مشاهده كنيد.

چنانچه نسخه جديد اين مرورگر را در اختيار داريد اما هنوز هم پلاگين نرم‌افزار Adobe Acrobat فايل‌هاي پي‌دي‌اف‌ را براي شما به‌نمايش در مي‌آورد و قصد داريد با استفاده از خود مرورگر به مشاهده اين‌فايل‌ها بپردازيد، مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:

1ـ پيش از هر چيز بايد مطمئن شويد كه آخرين نسخه از مرورگر را روي رايانه خود نصب كرده‌ايد و پلاگين نرم‌افزار Adobe Acrobat نيز غيرفعال شده است. براي انجام اين كار مي‌بايد ابتدا روي منوي اصلي مرورگر از بالا ـ سمت چپ كليك كرده و از بخش Help گزينه About Firefox را انتخاب كنيد. با انتخاب اين گزينه فايرفاكس نسخه نصب شده روي سيستم‌عامل شما را با آخرين نسخه منتشر شده مقايسه كرده و در صورت انتشار نسخه جديدتر، به‌صورت خودكار عمليات دانلود و به‌روزرساني را به‌انجام مي‌رساند.

2ـ پس از به‌روز شدن مرورگر به آخرين نسخه، بايد پلاگين نمايش فايل‌هاي پي‌دي‌اف توسط نرم‌افزار Adobe Acrobat را غيرفعال كنيد. براي انجام اين كار نيز بايد پس از مراجعه به منوي اصلي مرورگر، روي گزينه Add-ons كليك كرده و پس از آن به بخش Plugins مراجعه كنيد. در اين بخش پس از يافتن گزينه Adobe Acrobat، روي دكمه Disable در مقابل آن كليك كنيد.

3ـ تا اين بخش از كار، مرورگر شما به‌روز شده و از قابليت نمايش فايل‌هاي ‌پي‌دي‌اف پشتيباني مي‌كند. همچنين پلاگين نمايش فايل‌هاي پي‌دي‌اف توسط نرم‌افزار آكروبات نيز در آن غيرفعال شده و تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه قابليت نمايش فايل‌ها توسط مرورگر را فعال كنيد. براي انجام اين كار هم به نوار آدرس مرورگر برويد عبارت about:config را وارد كنيد. و پس از به‌نمايش درآمدن پيغام هشدار نيز با كليك روي گزينه موجود، موافقت خود را نسبت به ادامه مراحل كار اعلام كنيد.

4ـ در صفحه‌به‌نمايش درآمده كادري را براي جستجوي عبارات دلخواه خود مشاهده مي‌كنيد. عبارت browser. preferences. inContent را در اين كادر تايپ كرده و به جستجوي آن بپردازيد. پس از مشاهده نتيجه روي آن كليك راست كرده و گزينه Toggle را انتخاب كنيد.

5ـ در اين مرحله بايد عبارت pdfjs. disabled را جستجو كرده و پس از مشاهده نتيجه آن نيز روي آن كليك راست كرده و گزينه Toggle را انتخاب كنيد.

6ـ مراحل كار به پايان رسيده است و مي‌توانيد پس از بستن پنجره تنظيمات مرورگر، آن را يك‌بار راه‌اندازي مجدد كنيد. از اين پس قادر خواهيد بود تا همه فايل‌هاي پي‌دي‌اف را توسط مرورگر و بدون نياز به هيچ نرم‌افزار اضافه‌اي مشاهده كنيد.


منبع: روزنامه جام جم