گوگل سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد - آموزش الکترونیک - اخبار

گوگل سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۵:۲۴:۵۶ (934 بار خوانده شده)
شرکت گوگل یک کتابخانه مجازی اطلاعاتی متن‌باز موسوم به Zopfli راه‌اندازی می‌کند که قادر است سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



شرکت گوگل یک کتابخانه مجازی اطلاعاتی متن‌باز موسوم به Zopfli راه‌اندازی می‌کند که قادر است سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد.


به گزارش ایتنا، این الگوریتم فشرده‌ساز با نام Zopfli Compression Algorithm ارایه شده است و نام آن از یک نان سوئیسی گرفته شده است. این فرآیند در اصل الگوریتم فشرده‌ساز Deflate ارتقا داده است تا برمبنای آن خروجی کم‌حجم‌تری را نسبت به تکنیک قبلی ارایه دهد.

"لود وندیون"(Lode Vandevenne) یکی از مهندسان نرم‌افزار که با گروه Compression Team همکاری می‌کند هفته گذشته در وبلاگ رسمی این شرکت برای فعالیت‌های متن‌باز توضیح داد: «حجم‌های فشرده‌تر و کوچک‌تر به کاربران امکان می‌دهد کارایی بیشتری داشته باشند، با سرعت بالاتر اطلاعات را انتقال دهند و سرعت پایین مرورگرهای اینترنتی را جبران کنند. این الگوریتم می‌تواند در دستگاه‌های موبایلی بسیار کاربرد داشته باشد و میزان مصرف باتری در این دستگاه‌ها را به حداقل برساند».

این الگوریتم همچنین می‌تواند امکان ارسال و دریافت اطلاعات باحجم‌های بسیار بالا را نیز فراهم کند که البته این فرآیند همراه با سرعت بسیار پایین فشر‌ده‌سازی صورت می‌گیرد.
برچسب‌ها: گوگل   اینترنت   اطلاعات   الگوریتم