مراقب حفره‌های امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر باشید - اخبار - اخبار

مراقب حفره‌های امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر باشید

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۲/۳/۲۲ ۴:۵۷:۰۷ (1029 بار خوانده شده)
آسیب‌پذیری‌هایی که نسخه‌های 6 تا 10 مرورگر اینترنتی Internet Explorer وجود دارد، باعث می‌شود تا بدافزارها از طریق پایگاه‌های اینترنتی آلوده وارد رایانه شوند و کنترل رایانه را در اختیار سوءاستفاده‌گران اینترنتی بگذارند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


شرکت مایکروسافت ضمن انتشار وصله‌های امنیتی جدید خود توضیح داد آسیب‌پذیری‌هایی که نسخه‌های ۶ تا ۱۰ مرورگر اینترنتی Internet Explorer وجود دارد، باعث می‌شود تا بدافزارها از طریق پایگاه‌های اینترنتی آلوده وارد رایانه شوند و کنترل رایانه را در اختیار سوءاستفاده‌گران اینترنتی بگذارند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، "کن پیکرینگ"(Ken Pickering) مدیر توسعه ابزارهای هوشمند امنیتی در مرکز CORE Security در این خصوص گفت: «این نقاط آسیب‌پذیر به هکرها کمک می‌کند تا از راه دور دسترسی کامل به رایانه شخصی کاربر داشته باشند و از طریق پایگاه‌های اینترنتی آلوده بتوانند بدافزارهای مورد نظر خود را منتشر کنند».

شرکت مایکروسافت طبق روال چند سال گذشته خود در دومین سه‌شنبه از این ماه وصله‌های امنیتی خود را روانه بازار کرده است و تنها یکی از بولتن‌های امنیتی آن از ۲۳ حفره امنیتی شناخته شده در ابزارها مایکروسافت، ۱۹ عدد از آن‌ها را به تنهایی از بین می‌برد.

این یکی از ۵ بولتنی محسوب می‌شود که مایکروسافت این ماه روانه بازار کرد و تمامی آن‌ها در رده آسیب‌های امنیتی خطرناک طبقه‌بندی شد.

البته باید توضیح داد که چهار بولتن دیگر به گونه‌ای ارایه شده‌اند که کاربر پس از اجرای آن مجبور است رایانه خود را از نو راه‌ندازی کرده و به عبارت دیگر Restart کند. کارشناسان توضیح داده‌اند که هیچ یک از کاربران تمایلی به انجام این کار ندارند.