سرویس‌های مفید گوگل که از وجودشان بی‌خبریم - آموزش الکترونیک - اخبار

سرویس‌های مفید گوگل که از وجودشان بی‌خبریم

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۱۹ ۸:۰۳:۰۱ (1098 بار خوانده شده)
گوگل همیشه سرویس‌ها و خدمات مختلفی را برای کاربرانش ارائه کرده است. بسیاری از ما از این سرویس‌ها بارها استفاده کرده‌ایم.
با این حال اما، اینقدر تنوع و تعداد سرویس‌های گوگل زیاد است که احتمالا ما هنوز از وجود بعضی از این سرویس‌ها بی‌خبریم. در واقع بعضی از سرویس‌ها و ابزارهای حرفه‌ای گوگل معمولا برای اغلب کاربران عادی ناشناخته مانده‌اند. درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر Mashable به‌تازگی به بررسی و معرفی چهارده سرویس حرفه‌ای و نسبتا ناشناخته گوگل پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینید:

- Google Ngram Viewer: این ابزار امکان جست‌وجو در میان پرطرفدارترین کلمات به کار رفته در کتاب‌های منتشر شده در طول 500 سال اخیر را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.
این سرویس برای کاربران حرفه‌ای همچنین امکانات پیشرفته دیگری مانند جست‌وجوی کلمات خاص در بخش‌هایی از سخنرانی یا دوره‌‌های زمانی مشخص به صورت مجزا یا ترکیبی هم ارائه می‌کند.

2- Google Correlate: این ابزار بخشی از سرویس Google Trends است که به کاربرانش امکان دنبال و جست‌وجو کردن روند جست‌وجوی یک عبارت یا کلمه در دوره‌ زمانی خاص را می‌دهد. به عنوان مثال با جست‌وجوی کلمه «سوپ» به راحتی می‌توانیم شاهد افزایش میزان جست‌وجوی آن در ماه‌های زمستانی باشیم. نکته جالب در مورد این سرویس این است که امکان انجام عملیات به صورت معکوس هم وجود دارد؛ به این ترتیب کاربران نموداری را ترسیم می‌کنند و گوگل کلمه‌ای که با آن همخوانی داشته باشد را به آنها نشان خواهد داد.

3- Google Trends: با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند بیشترین کلمات جست‌وجو شده را بر اساس تاریخ، مکان و دسته بندی‌های مختلف مشاهده کرده و نموداری از محبوبیت آنها را در زمان‌های مختلف بررسی کنند. همچنین فهرستی از بیشترین عبارات و کلمات
جست‌وجو شده‌ هم وجود دارد که می‌تواند برای دارندگان سایت‌ها و وبلاگ نویسان بسیار مفید باشد.

4-Google Think Insights: این ابزار منابع فراوانی را در خودش دارد که می‌تواند به خصوص برای کار آفرینان، مدیران صنایع مختلف، دانش‌ پژوهان و محققان مفید و کاربردی باشد. در این سرویس، کاربران امکان دسترسی به یافته‌های جدید و بررسی‌های تخصصی مختلف را در زمینه‌های مختلف در اختیار دارند. در نهایت در این سرویس چند ابزار برای آمارگیری دقیق‌تر از
وب سایت کاربران کمپین‌های تبلیغاتی هم قرار داده شده است. از جمله ترفندهای ارائه شده در این سرویس می‌توان به چگونگی آماده‌سازی وب‌سایت برای پشتیبانی از تمام مرورگرها و پلت‌فرم‌های نرم افزاری اشاره کرد.

5- Google Public Data Explorer: با این سرویس کاربران می‌توانند در میان تمام مراکز اطلاعاتی دنیا مانند بانک جهانی، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی و غیره به
جست‌وجو بپردازند. کاربران می‌توانند بعد از یافتن اطلاعات مورد نظرشان، به اعمال انواع فیلترها پرداخته تا اطلاعات جامع‌تری را به همراه انواع نمودار، گراف و نقشه به دست آورند.
6- Full Value of Mobile: این ابزار در واقع یک ماشین حساب مجازی مفید برای کارهای تجاری است که تعیین می‌کند چقدر یک وب‌سایت مخصوص موبایل ارزش دارد. این ابزار به کمک شما می‌آید تا متوجه بشوید که چقدر کاربران با محتوای موجود در یک سایت ارتباط برقرار کرده‌اند و به شما امکان می‌دهد تا میزان تعامل آنها با بخش‌های مختلف را بسنجید. همچنین ابزارهایی در آن گنجانده شده اند که به شما کمک می‌کنند سایت خود را با تمامی مرورگرهای موبایل مطابقت بدهید.

7- Get Your Business Online: این ابزار یک ابتکار جالب از گوگل برای ورود تعداد بیشتری از مشاغل محلی به دنیای وب است. این سرویس به رشد مشاغل و تجارت‌های کوچک کمک کرده و باعث می‌شود استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوظهور سریع‌تر رشد کرده و به
محبوبیت برسند. این ابزار فهرستی از رویدادها و نکات کاربردی درباره مشاغل مختلف و مرتبط با حوزه فعالیت کاربران را در اختیار آنها قرار می‌دهد و همچنین خدمات میزبانی رایگان گوگل تا یک سال را به کاربرانش ارائه می‌کند.

8 - Webmaster Tools : این سرویس مجموعه‌ای از امکانات مفید را در اختیار وب‌مسترها قرار می‌دهد تا از سلامت سایت خود اطمینان حاصل کرده و آمارهای مربوط به ترافیک سایت‌شان را در اختیار بگیرند.

9- Schemer: این ابزار یک اپلیکیشن ترکیبی از مدیریت کار‌ها و برنامه ریزی برای رویدادهای اجتماعی است. این ابزار می‌تواند به حساب گوگل پلاس شما متصل شده و تمامی
اطلاعات مورد نیاز را از درون آن استخراج کند. اگر قصد سفر دارید و به دنبال جاذبه‌های توریستی و کارهای جالب و مفرحی که در مکان مقصد می‌توان انجام داد هستید، به کمک اطلاعات محلی ارائه شده توسط این برنامه به راحتی به هدفتان می‌رسید.

10- Google Fonts: این برنامه ساختار متن باز داشته و به صورت رایگان، مجموعه‌‌ای از 629 فونت‌ متن باز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در دسته‌بندی‌های مختلف برای کاربردهای مختلف مرتب شده‌اند. در این سرویس امکان جست‌وجو با فیلترهایی مانند ضخامت، اندازه و زبان هم وجود دارد.

11- Google Developers: این سرویس که مخصوص توسعه‌دهندگان طراحی شده است، مجموعه‌ای از ابزارها و آموزش‌های مختلف برای ارائه سایت در سطح بین‌المللی و ارائه‌ زنده رویدادها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین از طریق این سرویس توسعه دهندگان از نقاط دنیا می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به همکاری بپردازند.

12. Dart: این ابزار یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط گوگل و با هدف جایگزینی با JavaScript توسعه داده شده است. این زبان از سال 2011 ارائه شده و هنوز در حال تکمیل شدن است تا استفاده از آن آسان‌تر و نتیجه آن دقیق‌تر شود.

13- Google Keep: این برنامه که اوایل سال جاری میلادی ارائه شد، تمام محتوای دیجیتالی موجود بر روی ابزار‌ها و کامپیوترهای کاربران مانند یادداشت‌ها، صداهای ضبط شده و
تصاویر را در سرویس ابری Google Drive ذخیره کرده تا بتوانند از طریق ابزارهای مختلف به آنها دسترسی داشته باشند.

14- Google Sky: این سرویس بخشی از برنامه Google earth است که شما را به جای زمین، به اعماق فضا و کهکشان‌های دوردست می‌برد. این ابزار که با همکاری ناسا طراحی شده است، از تصاویر ارسالی توسط تلسکوپ هابل استفاده می‌کند. این سرویس طرفداران زیادی از میان علاقه‌مندان به علم نجوم دارد.
برچسب‌ها: گوگل   گوگل پلاس   برنامه مفید