مایکروسافت ابزارحذف بدافزارها را به کاربران ارایه می دهد - امنیت - اخبار

مایکروسافت ابزارحذف بدافزارها را به کاربران ارایه می دهد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۸:۵۵:۴۹ (957 بار خوانده شده)
مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت ابزار حذف بدافزار ( MSRT ) خود را پس از توقف سیستم عامل اکس پی (XP) به کاربران ارایه می دهد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش ایرنا از سایت کامپیوتر ورد، سخنگوی شرکت مایکروسافت با انتشار یک نامه الکترونیکی در روز جمعه اعلام کرد: این شرکت تا 14 ژوییه 2015، ابزار حذف بدافزارها را به کاربران ویندوز اکس پی ارایه می دهد.

وی خاطر نشان کرد:MSRT هر ماه به روز می شود چرا که مایکروسافت در نظر دارد خانواده خاصی از بد افزارهای عمده را که به اعتقاد این شرکت بزرگترین تهدید هستند ، هدف قرار دهد.

MSRT به طور خودکار نصب می شود و سپس ماموریت جست وجو و از بین بردن بدافزارها را آغاز می کند.

کاربران می توانند سالانه MSRT را از وب سایت مایکروسافت دانلود کنند.

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که در هشتم آوریل 2014 (19 فروردین 1393) پشتیبانی از ویندوز اکس پی را رسما خاتمه می دهد و پس از این تاریخ این سیستم عامل قدیمی دیگر به روز رسانی (آپدیت ) امنیتی، پشتیبانی رایگان وغیر رایگان دریافت نمی کند.

در حال حاضر 95 درصد از خودپردازها در دنیا با سیستم عامل اکس پی کار می کنند.

در صورت عدم به روز رسانی این سیستم عامل ، خودپردازها آسیب پذیر می شوند و هکرها به راحتی می توانند حملات خود را روی این سیستم عامل متمرکز کنند.

همچنین علاوه بر خودپردازها ، اغلب رایانه ها و دستگاه های بانکی که هم اکنون با ویندوز اکس پی کار می کنند در صورت عدم پشتیبانی از این سیستم عامل ،دچار مشکل امنیتی می شوند.