آغاز سال 2014 با 144 اصلاحیه برای اوراكل - امنیت - اخبار

آغاز سال 2014 با 144 اصلاحیه برای اوراكل

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۲/۱۱/۵ ۷:۴۰:۳۴ (1253 بار خوانده شده)
در صدر فهرست به‌روز رسانی‌های اوراكل، 36 ترمیم امنیتی برای جاوا قرار دارد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

سال جدید میلادی با به‌روز رسانی امنیتی بزرگی برای اوراكل آغاز شد. اوراكل ۱۴۴ آسیب‌پذیری جدید را به عنوان بخشی از برنامه سه ماهه به‌روز رسانی خود ترمیم كرد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، در صدر فهرست به‌روز رسانی‌های اوراكل، ۳۶ ترمیم امنیتی برای جاوا قرار دارد. اوراكل ابتدا در اكتبر سال ۲۰۱۳ شروع به ترمیم آسیب‌پذیری‌های جاوا به عنوان بخشی از برنامه سه ماهه به‌روز رسانی خود كرد.

در آن زمان این شركت ۱۲۷ آسیب‌پذیری را اصلاح كرد كه ۵۱ آسیب‌پذیری مربوط به جاوا بود.

در اصلاحیه ماه ژانویه، ۳۴ آسیب‌پذیری از ۳۶ آسیب‌پذیری جاوا، بدون احراز هویت كاربر قابل سوء استفاده از راه دور می‌باشند و در زمره خطرناك‌ترین انواع نقایص امنیتی نرم‌افزار قرار می‌گیرند. ۵ آسیب‌پذیری از این مجموعه نیز بالاترین رده خطر را در رده بندی امنیتی اوراكل به خود اختصاص داده‌اند.

جاوا یكی از برنامه‌هایی است كه بیشترین توجه مهاجمان را به خود جلب می‌كند.

علاوه بر جاوا، چندین آسیب‌پذیری نیز در Fusion Middleware Suite اوراكل اصلاح شده است.
در مجموع اوراكل ۲۲ آسیب‌پذیری را در Fusion اصلاح كرده است كه ۱۹ آسیب‌پذیری از راه دور و بدون نیاز به احراز هویت كاربر قابل سوء استفاده هستند.

مجموعه محصولات Oracle and Sun Systems كه شامل سیستم عامل Solaris Unix می‌گردد، ۱۱ اصلاحیه دریافت كرده‌اند كه فقط یكی از آنها از راه دور قابل سوء استفاده است.

۱۸ آسیب‌پذیری امنیتی نیز در MySQL برطرف شده است. اما در مقابل پایگاه داده اوراكل صرفاً ۵ ترمیم امنیتی دریافت كرده است كه فقط یكی از آنها از راه دور قابل سوء استفاده است.