پروژه تانگو گوگل چیست؟ یک نو آوری بی نظیر در دنیای سه بعدی سازی - اخبار - اخبار

پروژه تانگو گوگل چیست؟ یک نو آوری بی نظیر در دنیای سه بعدی سازی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۳ ۸:۲۳:۱۸ (983 بار خوانده شده)
-پروژه موسوم به تانگو گوگل دنیای ما موبایل به دستان را تکان خواهد داد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

این پروژه شامل حسگرهای ویژه تعبیه شده در گوشی هوشمند است که اجازه می دهد هر آنچه می بینیم را به صورت سه بعدی کپچر کرده و نقشه ای سه بعدی از آنها بسازیم.


گوگل گوشی هوشمند ۵ اینچی را به صورت مدل اولیه مجهز به حسگرهای سه بعدی شبیه Kinect (کینکت مایکروسافت) و سایر تجهیزات برای دنبال کردن حرکات و موضوعات قابل مشاهده و نقشه سازی از روی آنها ساخته است.

بر خلاف کینکت پردازنده ویژه ای بنام Myraid ۱ vision ساخت Movidius روی آن نصب شده است که اجازه می دهد حرکات پیشرفته و عمق بخشیدن به حرکات ، مسیر یابی حرکتی و هر نوع ردیابی بدون مصرف انرژی بالا محقق گردد.

این گوشی که به صورت نمونه اولیه ساخته شده ، از امروز در اختیار تعداد محدودی از توسعه دهندگان و محققان این عرصه قرار گرفت تا باگ های آن درآورده شود.

این گوشی می تواند ناوبری داخلی را افزایش داده و برای بازی سازی مورد استفاده همه جانبه قرار گیرد.

اما مغز اصلی پروژه تانگو چیزی نیست جز گروه ATAP یا Advanced Technology and Projects گوگل، به رهبری جانی لی (قبلا رهبر کینکت مایکروسافت بود) که می گوید موبایل مجهز به تانگو ، یک انسان با قابلیت ادراک فضا و حجم و حرکت است که تجربه ای نوین را به دارنده آن می دهد و اپلیکیشن های ناوبری و گیمینگ دو هدف اصلی این پروژه است که با نقشه سازی و نقشه برداری دقیق از اطلاعات پیرامونی، از طریق موبایل همراه است.

گوگل در هدفی دیگر ایجاد یک دستیار ویژه از طریق تانگو را برای افرادی که دید خوبی ندارند و یا قادر به دیدن نیستند و در نهایت برای پروژه هایی مانند اتومبیل های بدون راننده دنبال می کند.

بچه های تیم ATAP همان مخ های مرکز تحقیقات موتورولا هستند که فعلا از گوشی مذکور پرده برداری عمومی نکرده اند.