خلاقیت جدید ایسوس در مادربورد های جدید سری X99 - سخت افزار - اخبار

خلاقیت جدید ایسوس در مادربورد های جدید سری X99

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۳/۶/۲۳ ۶:۱۱:۲۴ (1011 بار خوانده شده)
OC Socket نام سوکت اختصاصی پردازنده در مادربورد های جدید سری X99 ایسوس می باشد، که این سوکت دارای پین های اضافه تر نسبت به سوکت استاندارد LGA2011-V3 در مادربورد هایX99 می باشد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به تازگی مادربورد های جدید و حرفه ای سری X99 خود را معرفی نموده است.

به گزارش ایتنا همانطور که پیشتر انتظار می رفت ایسوس در این سری از محصولات خود از یک دو جین فناوری های اختصاصی جدید خود استفاده نموده است. اما یکی از نو آوری های خاص ایسوس در این سری OC Socket نام دارد که از آن به عنوان برگ برنده ایسوس در مقایسه با سایر رقبا نام برده می شود. OC Socket نام سوکت اختصاصی پردازنده در مادربورد های جدید سری X99 ایسوس می باشد، که این سوکت دارای پین های اضافه تر نسبت به سوکت استاندارد LGA2011-V3 در مادربورد هایX99 می باشد.

اما شاید یکی از سوالاتی که در ذهن کاربر به وجود بیاید راجع به همین پین های اضافه باشد که به کدام قسمت از پردازنده متصل می شوند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که یک مرور بر پردازنده های جدید اینتل خانواده Haswell-E یعنی Core i7-5960X، 5930X و k5280 داشته باشیم.
جالب است که بدانید این پردازنده ها بر خلاف اسمشان(2011) از تعداد بیشتری پین برخوردار می باشند که این موضوع به طراحی جدید معماری این پردازنده ها بر می گردد.
در واقع در دل این پردازنده ها کنترلر DDR4 و همچنین رگولاتور آن جای دارد که اینتل برای تامین برق آن پین های بیشتری را بر روی پردازنده خود قرار داده است. اما چون این سری برای افراد حرفه ای عرضه شده و معمولا برای کاربرد های سنگین در نظر گرفته شده است، در زمانی که سیستم با تمام توان مشغول پردازش می باشد و یا در حین عملیات اورکلاکینگ، ممکن است با مشکلاتی مانند صفحه آبی و یا هنگ کردن سیستم مواجه شویم. اما ایسوس تنها برند در دنیا می باشد که به این مشکل پی برده و در تمامی مادربورد های جدید خود از OC Socket استفاده نموده است.جالب است که بدانید ایسوس این سوکت را به نام خود ثبت نموده و فقط ایسوس تاکنون از این نوع سوکت استفاده نموده است. یکی از کاربرد های اصلی OC Socket جلوگیری از افت ولتاژ در کاربرد های سنگین و اورکلاک و همچنین تضمین عملکرد صحیح سیستم برق رسانی می باشد.

در حین عملیات اورکلاکینگ این موضوع باعث بهبود پایداری در زمان افزایش ولتاژ خواهد شد و در نهایت منجر به افزایش کارایی در آخرین سری از پردازنده های 6 و 8 هسته ای اینتل و حافظه های DDR 4 می شود. اما فقط ایسوس توانسته است تا در فرکانس بیش از 3GHz و در 8 سوکت رم به پایداری با ولتاژ 1.35v برسد و همچنین تنها ایسوس توانسته است به واسطه OC Socket فرکانس پردازنده را بیش از 5 GHz و با استفاده از خنک کننده مرجع برساند. اما در حالت کلی می توان به مزایای زیر اشاره نمود: برای پردازنده: اورکلاکینگ پردازنده تا 5GHz همراه با ولتاژ پایدار پایداری فوق العاده ولتاژ پردازنده ،حتی در زمان استفاده از تمام قدرت پردازنده طراحی اختصاصی DRAM برای دستیابی به حداکثر قدرت برای DRAM دستیابی به فرکانس بالاتر از 3000MHz برای تمامی سوکت های DRAM افزایش کارایی !DRAM
برچسب‌ها: ایسوس   پردازنده   فرکانس   اورکلاک   برق   سوکت