فایننشال تایمز مدعی شد: پیچیده‌ترین ویروس جهان در شرکت‌های مخابراتی - امنیت - اخبار

فایننشال تایمز مدعی شد: پیچیده‌ترین ویروس جهان در شرکت‌های مخابراتی

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۳/۹/۴ ۹:۱۵:۳۴ (1094 بار خوانده شده)
شرکت‌های امنیتی می‌گویند این ویروس احتمالا وسط یک آژانس جاسوسی ساخته شده و بسیار پیچیده‌تر از استاکس‌نت است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



روزنامه فاینانشیال تایمز در گزارشی به نقل از شرکت امنیتی سیمنتک مدعی شد یک شرکت جاسوسی غربی پیچیده ترین ویروس رایانه‌ای جهان موسوم به "رگین" را وارد سیستم‌های شرکت‌های مخابراتی در کشورهایی مثل روسیه و عربستان کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، فایننشال تایمز به نقل از شرکت امنیت رایانه‌ای سیمنتک اعلام کرد: این ویروس احتمالا توسط یک آژانس جاسوسی غربی ساخته شده و بسیار پیچیده‌تر از ویروس استاکس‌نت است که از سوی هکرهای دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ برای هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران ساخته شده بود.

شرکت سیمنتک اعلام کرد: ویروس رگین می‌تواند برای هدف قرار دادن سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و پیشتر نیز سرورهای تبادل ایمیل شرکت مایکروسافت و مکالمات موبایل روی بیشتر شبکه‌های بزرگ بین‌المللی را هدف قرار داده است.

بنا بر ادعای فایننشال تایمز این ویروس علیه شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی و مخابراتی عمدتا در روسیه، ‌عربستان، مکزیک و ایرلند و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. مشخص نیست که ویروس رگین این سیستمها را چگونه تحت تاثیر قرار داده است.

اورلا کاکس، مدیر واکنش امنیتی در شرکت سیمنتک، ویروس رگین را یکی از غیرعادی‌ترین نرم افزارهای هک که تاکنون ساخته شده توصیف کرد که احتمالا ماه‌ها یا سال‌ها برای ساخت آن زمان صرف شده است.

وی افزود: ما به دنبال یک آژانس جاسوسی غربی که در پس این برنامه قرار دارد هستیم.

او خاطرنشان کرد: این ویروس گاهی اوقات تقریبا هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد. گاهی اوقات یک ویروس می‌تواند تقریبا به محض اینکه شما برای جستجوی آن اقدام می‌کنید کاملا ناپدید شود. این نشان می‌دهد که شما با چه ویروسی طرف هستید.

اوگن کاسپرسکی، رییس شرکت کاسپرسکی روسیه که به کشف کرم استاکس نت کمک کرد به فاینانشیال تایمز گفت: جنایتکاران در حال حاضر سیستم‌های کنترل صنعتی را برای اهداف مالی هک می‌کنند.

کاسپرسکی هشدار داد: شبکه‌های کامپیوتری که کارخانه‌های انرژی را کنترل می‌کنند هدف گروه‌های جنایتکار سازمان یافته با هکرهای ماهر هستند. شبکه‌هایی که شرکت‌های صنعتی را اداره می کنند روز به روز با حملات بسیار هدفمندتر روبرو هستند.