ذخیره چت‌های پاک شده کاربران توسط واتس‌اپ - امنیت - اخبار

ذخیره چت‌های پاک شده کاربران توسط واتس‌اپ

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۵/۵/۱۰ ۹:۰۵:۴۶ (936 بار خوانده شده)
بررسی‌ها نشان می‌دهد برنامه واتس‌اپ متعلق به فیس‌بوک بعد از پاک کردن سوابق چت‌ها توسط کاربران این اطلاعات را از سرورهای خود حذف نمی‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

محقق جاناتان زیارسکی با بررسی تازه‌ترین نسخه‌های برنامه گپ واتس‌اپ به این نتیجه رسیده که نرم‌افزار یاد شده سوابق چت‌های کاربران را ذخیره می‌کند و این کار در نسخه‌های اولیه این برنامه هم انجام می‌شده است. بنابراین کاربران واتس‌اپ نباید هیچ امیدی به حفظ امنیت و حریم شخصی خود داشته باشند.


به گزارش ایتنا از فارس، انبوه اطلاعات ذخیره شده از کاربران در برنامه واتس‌اپ گنجینه‌ای برای مدیران فیس‌بوک محسوب می‌شود که با خریداری واتس‌اپ و اینستگرام در سال‌های اخیر امپراطوری گسترده‌ای متشکل از میلیاردها کاربر اینترنت به راه انداخته‌اند. این اطلاعات به راحتی از طریق سرورهای واتس‌اپ هم قابل بازیابی است.

نکته مهم در این زمینه فریبکاری واتس‌اپ است که پس از پاک کردن داده‌ها توسط کاربران مدعی پاک شدن کامل آنها می‌شود. محقق کاشف این مساله می‌گوید علت این مساله استفاده واتس‌اپ از SQLite library برای کدنویسی برنامه یاد شده است که به جای نگارش اطلاعات جدید کاربر بر روی اطلاعات حذف شده و نابودی دائم آنها داده‌های تازه را در محلی مجزا ذخیره و نگهداری می‌کند.

پیش از این ادعا شده بود واتس‌اپ به علت رمزگذاری داده‌های کاربران خود به طور پیش‌فرض امنیت بالایی دارد، اما حالا مشخص شده که این سیستم هم تنها از داده‌های کاربران در حین تبادل از یک گوشی به گوشی دیگر حفاظت می‌کند و لذا با هک کردن گوشی‌های کاربران می‌توان به داده‌های خصوصی آنها دسترسی پیدا کرد.