یک استاد دانشگاه: سطح اینترنت کشور نیازمند توجه مسوولان است هزینه‌های اختصاصی خانواده‌ها به اینترنت قابل توجه نیست - اینترنت - اخبار

یک استاد دانشگاه: سطح اینترنت کشور نیازمند توجه مسوولان است هزینه‌های اختصاصی خانواده‌ها به اینترنت قابل توجه نیست

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۳ ۴:۵۹:۲۲ (926 بار خوانده شده)
فروهر فرزانه ـ استاد دانشگاه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد کاربران اینترنت کشور به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموزی و دانشجویی بالاست اما نرخ سرویس‌ها و پهنای باند اینترنت کشور مناسب نیست و هزینه‌هایی که خانواده به استفاده از اینترنت اختصاص قابل توجه نیست.



درباره‌ی سیاست‌های حمایتی از سوی دولت گفت: گسترش استفاده از خدمات اینترنت، به خرید رایانه و ایجاد اتصالات پرسرعت بستگی دارد که هم‌اکنون سرعت خدمات اینترنتی در مراکز علمی به هیچ وجه قابل توجه نیست چه برسد به خانوارها.

به گفته‌ی فرزانه سرعت خدمات اینترنت در موسسات و مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نبوده و اکثر دانشجویان و اعضای هیات علمی از این نبود اینترنت پرسرعت رنج می‌برند.

او فعالیت بخش خصوصی در این بخش را نسبتا محدود دانست و گفت: احتمالا سرویس‌های اصلی که تعیین کننده اینترنت کشور است انحصارا در دست دولت بوده و یکی از علل محدود بودن فعالیت بخش خصوصی و نبود کیفیت مناسب است.

به اعتقاد این استاد دانشگاه هر روز در جهان درصد بالاتری از تولید ملی به بخش ارتباطات مانند ارایه خدمات و آموزش از راه دور اختصاص داده می‌شود، اما در ایران این موضوع نادیده گرفته شده است.

فرزانه در پایان تاکید کرد: موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی حداقل باید از دسترسی به نرخ بالاتری بهره‌مند شوند تا در صورت دانلود یک فایل، با مشکل مواجه نشوند همچنین مسوولان نباید وجه منفی استفاده از اینترنت را درنظر بگیرند و درصدد محدود کردن آن برآیند.