نسخه بتای iOS 11 برای عموم عرضه شد - آموزش الکترونیک - اخبار

نسخه بتای iOS 11 برای عموم عرضه شد

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۶/۴/۱۱ ۷:۳۸:۳۶ (908 بار خوانده شده)
هر چند تغییرات اساسی در این نسخه به چشم نمی‌خورد، اما برخی تغییرات آن جالب و مورد انتظار کاربران است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ه تازگی نخستین نسخه بتای سیستم عامل مشهور اپل iOS که مربوط به ورژن ۱۱ این پلتفرم می‌شود عرضه شده و برای دانلود در اختیار کاربران قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، شرکت اپل البته تصریح کرده که این نسخه، بتاست و نمی‌توان آن را نهایی تلقی نمود، چرا که ممکن است دارای باگ‌ها و ایرادات فنی باشد که به تدریج رفع خواهند شد.
به همین خاطر به کاربران توصیه نمی‌شود که آن را بر روی دیوایس اصلی خود اعم از آیفون یا آیپد نصب نمایند، زیرا صرفاً به منظور تست و ارزیابی عرضه شده است.

گفتنی است که معمولاً شرکت اپل پیش از انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل جدید جهت استفاده کاربران، نسخه یا نسخه‌هایی با نام "بتا" عرضه می‌کند که ضمن آشنایی با برخی ویژگی‌های آن، ایرادات و باگ‌های احتمالی آن نیز کشف شده و توسط شرکت، برطرف گردد.
به همین دلیل است که نصب آن با ریسک همراه است و اپل همواره وجود این ریسک را گوشزد می‌کند.

در این خصوص اپل به صورت رسمی از کاربران خواسته که به این ریسک توجه داشته باشند: «اگر علاقه‌مند به پذیرش این ریسک هستید، حتماً در ابتدا از دیوایس خود مانند آیفون و آیپد یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید و سپس نسخه جدید سیستم‌عامل را از سایت رسمی شرکت دانلود و آن را نصب کنید.»


شایان ذکر است، از آنجا که کاربران همواره منتظر عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل اپل هستند، iOS 11 برای نخستین بار در کنفرانس جهانی شرکت اپل با نام WWDC نمایش داده شد و برخی تحولات آن از سوی مدیران این شرکت تشریح شد. هر چند ظاهراً تغییرات اساسی در این نسخه جدید به چشم نمی‌خورد، اما برخی تغییرات آن جالب و مورد انتظار کاربران است.

از جمله این تغییرات، مربوط به "سیری" است که هوشمندتر شده است. به عنوان مثال اگر پیامی دریافت کنید که موقعیت مکانی شما را می‌پرسد، اکنون سیری می‌تواند به سرعت موقعیت شما را یافته و ارائه کند.
همچنین ترجمه انگلیسی به چند زبان محلی در سیری تعبیه شده است که شامل چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی است.

علاوه بر این، سرویس اپل‌پی نیز به گونه‌ای آپدیت شده که کاربران بتوانند به شکل P2P (کاربر به کاربر) و از طریق iMessage پرداخت انجام دهند. این سرویسی جذاب است، هر چند در خصوص جزئیات آن اطلاعات دقیق ارائه نشده است. صرفاً می‌دانیم که پول ابتدا به جایی که اصطلاحاً "کارت پرداخت نقدی اپل" نام دارد منتقل می‌گردد، اما در مورد ادامه این فرآیند چیزی اعلام نشده است.

همچنین تغییراتی در اپلیکیشن عکس ایجاد شده و ویژگی‌هایی شبیه بومرنگ و HEVC و نیز HEIF بدان افزوده شده است. ضمناً برای نرم‌افزار پیامک آن نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود.