موزیلا نسخه جدید فایرفاکس کوانتوم سازگار را راه‌اندازی می‌کند - آموزش الکترونیک - اخبار

موزیلا نسخه جدید فایرفاکس کوانتوم سازگار را راه‌اندازی می‌کند

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۱:۳۹ (841 بار خوانده شده)

موزیلا امروز عرضه بتای فایرفاکس را برای سازمانی که روز چهارشنبه فرود می‌آید را اعلام کرد. این آخرین و بزرگ‌ترین نسخه مرورگر وب سایت، است، اما چندین ترفند برای کاربران تجاری طراحی شده‌است.
نسخه سازمانی فایرفاکس کوانتوم کاملا متفاوت با مرورگر استاندارد با هدف استفاده از کاربران خانگی نیست. آنچه که این ویژگی را تشخیص می دهد، سهولت است که می توان آن را در زیرساخت فناوری اطلاعات شرکت پیکربندی کرد و آن را گسترش داد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

فایرفاکس کوانتوم برای سازمانی با کنترل‌های مدیریتی در حال آماده سازی است و به مدیران اجازه می‌دهد تا نسخه‌های قبل از کانفیگور کردن مرورگر را مستقر کنند. بنابراین یک مدیر می‌تواند اطمینان حاصل کند که فایرفاکس ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند یک ریسک امنیتی ( مانند add-ons)، یا ایجاد یک پیشکار یا حتی بسته فایرفاکس را با انتخاب add-ons نشان دهد.

موزیلا یکپارچه سازی با ابزارهای موجود را به عنوان یک مزیت تلقی می کند. در ویندوز، مدیران می توانند سیاست ها را با استفاده از خط مشی گروه ویندوز ایجاد کنند. در عوض، آنها می توانند یک سند JSON ایجاد کرده و آن را در پوشه نصب Mozilla اضافه کنند. این روش در Windows, macOS, Linux کار می کند.

عدد کوانتومی فایرفاکس نوامبر گذشته منتشر شد. هنگامی که ما آن را مورد بررسی قرار دادیم، از سرعت آن شگفت‌زده شدیم. موزیلا تغییرات بسیاری را در مورد کوانتوم فایرفاکس انجام داد که به آن یک مزیت قاطع نسبت به نسخه‌های قبلی مرورگر، و در حقیقت مرورگرهای دیگری می‌دهد.



ما همچنین به این نکته اشاره کردیم که مکانیک کوانتومی از یک نسخه غیر انتفاعی ناشی می‌شود که عمدتاً از رسوایی‌های مربوط به حریم خصوصی که رقبای بزرگ‌تر خود را درگیر کرده‌اند اجتناب می‌کند.

در بازاریابی فایرفاکس برای شرکت، موزیلا به شدت به این دو چیز تکیه می‌کند. استدلال می‌کند که کارمندانی که از کوانتوم فایرفاکس استفاده می‌کنند زمان کمتری را صرف انتظار کشیدن می‌کنند و بنابراین مفیدتر خواهند بود. همچنین به شدت بر این حقیقت تاکید دارد که مرورگرهای فایرفاکس مرورگر وب اول هستند. در یک خبر رسمی نوشته شده بود :

با توجه به حریم خصوصی، فایرفاکس فعالیت کاربر را دنبال نمی‌کند تا تبلیغات را به عنوان مرورگرهای دیگری مورد هدف قرار دهد. برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی، مدیران و کاربران می‌توانند پی‌گیری ردیابی را تغییر دهند، که بسیاری از خط‌های نامرئی را از کار می‌اندازد که کاربران را از سایت به سایت دنبال می‌کنند. حفاظت ردیابی همچنین باعث می شود که وب به طور قابل توجهی سریعتر مرور شود - بارگیری صفحات بار دیگر در چندین سایت به نصف کاهش می یابد. برای اطمینان از امنیت، محتوای صفحه وب فایرفاکس کوانتوم سندباکس ، فایل ها و سخت افزار کامپیوتر شما را از وب سایت های مخرب محافظت می کند.

مشخص نیست که چگونه موزیلا بعنوان مرورگر در بازار جدید کسب و کار موفقیت خواهد بود. برای شروع، شرکت ها اغلب در هر سازمانی با زیرساخت IT خود موجود هستند. بعضی برنامه های کاربردی وب قدیمی تر، مستلزم مرورگرهای قدیمی تر هستند. این خیلی ساده است.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

همچنین، فایرفاکس کوانتوم بصورت سازمانی در حال حاضر در نسخه بتا است. مدیران فناوری اطلاعات اغلب بسیار باهوش هستند تا تکنولوژی را در محل کار معرفی کنند.

این دو در کنار هم قرار دارند ، جالب این است که موزیلا به شدت این بازار جدید را دنبال کند. مسابقه خوب است، و باعث خوشحالی ست که دوقطب مایکروسافت / گوگل را تکان می دهند. با این وجود، زمان نشان می‌دهد که چگونه آنها موفق خواهند بود.

مترجم : مهدی کولیوند
منبع:
دد نکست وب
برچسب‌ها: مرورگر   فایرفاکس   موزیلا   وب   مسابقه   نسخه بتا