سخت شدن کار ورود بی اجازه به آیفون با انتشار نسخه iOS 11.4.1 - اخبار - اخبار

سخت شدن کار ورود بی اجازه به آیفون با انتشار نسخه iOS 11.4.1

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۴/۲۳ ۹:۵۳:۰۵ (795 بار خوانده شده)
این سیستم جدید جلوی ورود داده ها به لوازم جانبی USB که به پورت لایتنینگ آیفونتان وصل هستند را در صورتی که بیش از یک ساعت از آخرین باری که آیفونتان را از حالت قفل خارج کرده اید گذشته باشد می گیرد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

پس از انتشار این نسخه از iOS شاید پلیس‌ها در رمزگشایی آیفون شما به مشکل بر بخورند.

به گزارش سرویس اخبار نرم‌افزار از رایورز به نقل از cnet، قاعدتا اخیرا آیفون یا آیپدتان به شما پیام داده که iOS 11.4.1 برای دانلود آماده است. این نسخه از این سیستم عامل رسما روز دوشنبه منتشر شد، و شاید این به‌روزرسانی بیش از آنچه در ابتدا از آن انتظار می‌رود در اختیار کاربران قرار دهد.

با اینکه به نظر می رسد این نسخه صرفا دربرگیرنده برخی رفع باگ‌ها باشد، ولی یک صفحه پشتیبانی اپل تایید نموده است که در آن یک قابلیت کاملا جدید گنجانده شده که در کانون توجهات بوده است: یک حالت محدود USB برای ممانعت از ورود ادارات پلیس، دولت‌ها و بدخواهان بدون اجازه شما به آیفونتان (USB Restricted Mode).

اپل این حالت جدید را بستن یک حفره امنیتی مشخص نموده است، نه مانعی بر سر راه پلیس، ولی به هر حال این سیستم جدید جلوی ورود داده‌ها به لوازم جانبی USB که به پورت لایتنینگ آیفونتان وصل هستند را در صورتی که بیش از یک ساعت از آخرین باری که آیفونتان را از حالت قفل خارج کرده‌اید گذشته باشد می‌گیرد.

سیستم عامل iOS آیفون

به این صورت قاعدتا کسی نمی‌تواند با دستگاه‌های بدنامی مانند GrayKey گوشی شما را از حالت قفل خارج کند.
در ماه آوریل، Motherboard گزارش داد که آژانس‌های اعمال قانون در نقاط مختلف آمریکا یک GrayKey را خریداری کرده‌اند که قیمتی تا حدود 15 هزار دلار دارد.

به طور کلی، بر اساس اعلام سایت پشتیبانی اپل، شارژر تلفنتان همچنان به کار خود ادامه خواهد داد، و لوازم جانبی USB که به گوشی وصل کرده باشید نیز تا قبل از بازه زمانی یک ساعته کار خواهند کرد. ولی اپل هشدار داده که برخی از شارژرها ممکن است نتوانند این کار را بکنند، که احتمالا دربرگیرنده آن دسته از شارژرهایی می‌شود که پیش از شروع به کارشان به دنبال یک اتصال دیتا می‌گردند.

بنا بر گزارش The Verge، این قابلیت جدید به طور پیشفرض فعال خواهد بود، ولی شما می‌توانید سوئیچ "USB Accessories" را در منوی Face ID & Passcode (یا Touch ID & Passcode) به حالت غیرفعال تغییر دهید تا آن بازه زمانی 1 ساعته لغو شود.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
دیگر هایلایت‌های جزئی آپدیت iOS 11.4.1 شامل رفع باگ برای Find My AirPods و همگام‌سازی با سرورهای Exchange برای ایمیل، کانتکت‌ها و یادداشت‌ها می‌شود.
برچسب‌ها: سیستم عامل   گوشی   اپل   آیفون   شارژ