آپدیت جدید ویندوز 10 به فضای هارد بیشتری نیازی دارد - اخبار - اخبار

آپدیت جدید ویندوز 10 به فضای هارد بیشتری نیازی دارد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۸/۲/۱۰ ۸:۲۲:۰۵ (698 بار خوانده شده)
به طور کلی زمانی که مایکروسافت به روز رسانی جدیدی از ویندوز 10 را عرضه می‌‌کند، حداقل قابلیت‌های سخت‌افزاری برای نصب نسخه جدید را هم افزایش می‌دهد. برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مایکروسافت هر چند ماه یکبار آپدیت جدیدی را برای ویندوز 10 که جدیدترین سیستم عامل شرکت محسوب می‌شود عرضه می‌‌کند. حال اینبار در ماه می 2019 قرار است یک نسخه جدید از این سیستم عامل برای کاربران منتشر شود.




در گذشته حداقل فضای هارد درایو برای ویندوزهای 32 بیتی، 16 گیگابایت بود و این رقم برای ویندوزهای 64 بیتی 20 گیگابایت بود. این مسئله باعث می‌شد در چنین دیوایس‌هایی با این مقدار کم فضای هارد، فضا کافی یبرای تنفس نرم افزارها وجود نداشته باشد و تا حدودی سیستم با کندی در عملکرد مواجه شود. اما حالا به نظر می‌رسد حداقل فضای هارد لازم برای نصب آپدیت جدید ویندوز 10 نسخه 1903 به 32 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. این حجم برای هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز 10 اعلام شده است.
هدف مایکروسافت چیست؟

بخشی از این تصمیم مایکروسافت به این مسئله برمی‌گردد که مایکروسافت می‌خواهد کاربران نسخه جدید را بدون دردسر و کندی نصب و اجرا کنند. در حال حاضر 7 گیگابایت به صورت دائمی برای پروسه نصب ویندوز به صورت رزرو اختصاص داده می‌شود تا از این طریق در حین نصب آپدیت جدید، سیستم با مشکل کمبود فضا مواجه نشود.

اگر سیستم شما قابلیت ارتقاء ندارد، بنابراین باید به همین نسخه فعلی ویندوز یعنی نسخه 1809 بسنده کنید. البته این نسخه هم قرار است تا تاریخ 12 می 2020 پشتیبانی شود و بعد از آن دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نخواهد شد. همچنین این ورژن از ویندوز 10 تا تاریخ 9 ژانویه 2024 جدیدترین آپدیت‌های مربوط به رفع باگ‌ها و آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

این افزایش حداقل سخت افزار مورد نیاز شامل دیوایس‌های مجهز به اینترنت اشیاء که بر روی آنها ویندزو 10 نصب است نخواهد شد. ضمنا هیچ نغییری هم در حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز سرور در نسخه جدید ویندوز 10 اعمال نخواهد شد.