مایکروسافت پشتیبانی خود را از ویندوز XP تا سال 2014 ادامه می دهد. - فن آوری اطلاعات - اخبار

مایکروسافت پشتیبانی خود را از ویندوز XP تا سال 2014 ادامه می دهد.

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۸ ۴:۲۰:۰۵ (761 بار خوانده شده)
ایتنا – شرکت مایکروسافت با ارسال نامه‌ای به مشتریانش اعلام کرد که این شرکت پشتیبانی حیاتی و حساس خود را از ویندوز XP تا سال 2014 ادامه خواهد داد.


این تاریخ سه سال بیشتر از زمانی است که پیشتر اعلام شده بود.

این شرکت همچنین متعهد شد که سیستم‌عامل جدید خود یعنی Windows 7 را تا سال 2010 آماده و روانه بازار سازد.
تا آن زمان OEMها اجازه خواهند داشت سیستم‌های جدید خود را تا ژانویه 2009 به همراه نسخه‌ای از XP بعنوان downgrade بفروش برسانند.

از آنجا که پیش از این و بطور سنتی مایکروسافت پشتیبانی از هر یک از سیستم‌عامل‌های پیشین خود را تنها برای ده سال ادامه می‌داده، این اقدام به منزله پذیرش این مطلب ارزیابی می‌شود که این شرکت توقع نداشته که بخش تجاری و مشتریان سازمانی در مقابل ارتقاء سیستم‌های خود به ویندوز ویستا مقاومت نمایند.

Bill Veghte نایب رئیس ارشد گروه تجاری ویندوز می‌گوید: «ویندوز ویستا یک حرکت بسیار مهم به سمت جلو بود اما مشتریان ما به ما فهماندند که برای داشتن تجاربی دلپذیر خواهان پشتیبانی وسیع‌تری از ابزارها و نرم‌افزارهایشان می‌باشند.»

«در سال گذشته ما تلاش مجدانه‌ای را به همراه شرکای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود صرف نمودیم تا با رفع برخی ناهماهنگی‌ها و ناسازگاری‌ها، کاربران را از فواید و پیشرفت‌های مهم ویندوز ویستا بهره‌مند سازیم. سال قبل سالی پراز هیجان و پیشرفت‌های حیاتی بود.»

در این نامه همچنین آمده است که Windows 7 تقریباً سه سال پس از ژانویه 2007 (تاریخ عرضه ویستا) به بازار خواهد آمد.
Veghte اضافه کرد برخی مشکلات سازگاری بین ویستا و برخی سازندگان ابزارهای جنبی وجود داشته و وعده داد که مایکروسافت درس‌هایش را خیلی خوب یاد گرفته است.

«شما همچنین به ما گفتید که مانند آنچه در ویستا رخ داد مایل به مشاهده و تحمل مشکلاتی از نوع عدم سازگاری در نسخۀ آتی ویندوزنیستید.»

«هدف ما حصول اطمینان از این مطلب است که مهاجرت از ویندوز ویستا به Windows 7 به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام شود.»