روسیه نشانی های اینترنتی به الفبای روسی به وجود می آورد - اینترنت - اخبار

روسیه نشانی های اینترنتی به الفبای روسی به وجود می آورد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۳ ۵:۴۴:۲۸ (828 بار خوانده شده)
روسیه قادر خواهد بود سال آینده با استفاده از حروف الفبای روسی "Cyrillic" نخستین نشانی ها اینترنتی خود را به وجود آورد.

ولادیمیر واسیلی اف، وزیر ارتباطات روسیه، با بیان این مطلب اعلام کرد این حرکت در پی تصمیم این سازمان مبنی بر قانون گزاری در اینترنت با ایجاد یک دگرگونی اصلی و ریشه ای در مورد سیستم نام دامنه انجام شد.
به گفته واسیلی اف روسیه که در حال حاضر از دو نام دامنه اصلی .ru و .su استفاده می کند در سه ماهه دوم سال آینده سومین نام دامنه خود را با کمک حروف الفبای روسی ایجاد خواهد کرد.
وی معتقد است برخی از مردم روسیه برای استفاده از حروف لاتین به مشکل برمی خورند و ایجاد امکان جست و جو در وب به زبان روسی شمار کاربران اینترنت را نیز افزایش خواهد داد.
در آغاز ماه ژوئن رئیس جمهور روسیه، دیمیتری مدودف، که یکی از طرفداران اینترنت است، گفت که برای روسیه داشتن نام دامنه با حروف الفبای روسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به ویژه برای افزایش و تقویت نقش زبان روسی در دنیا.
روسیه تا پایان سال گذشته 35 میلیون نفر کاربر اینترنت داشت یعنی حدود 24درصد از کل جمعیت این کشور. به گفته وزیر ارتباطات این کشور می توان تا پایان سال جاری این رقم را به 46 میلیون نفر رساند.
گفتنی است سازمان ثبت نام و شماره برای اینترنت (ICANN) این موضوع را در ملاقات عمومی سالانه خود در پاریس تأیید نمود. این سازمان همچنین تفویض نام دامنه به زبان هایی مانند عربی یا چینی باستان را نیز اعلام کرد.