60 درصد کاربران مرورگرهای اینترنتی را به‌روز نمی‌کنند. - اینترنت - اخبار

60 درصد کاربران مرورگرهای اینترنتی را به‌روز نمی‌کنند.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۵ ۵:۰۰:۰۰ (871 بار خوانده شده)
همکاران سیستم-آخرین مطالعات صورت گرفته توسط گروهی از محققان سوئیسی نشان داد، تنها تعداد کمی از کاربران از نسخه‌ کامل و به‌روز شده مرورگرهای اینترنتی استفاده می‌کنند و بقیه کاربران، در خطر سرقت‌های ایتنرنتی و ویروس‌های مخرب قرار می‌گیرند.


این مطالعات توسط موسسه فدرال فناوری سوئیس به همراه کارشناسان شرکت گوگل و محققان مرکز خدمات امنیت اینترنتی IBM انجام شد.
به اعتقاد کارشناسان، مرورگرهای اینترنتی معمولا یکی از مهم‌ترین عوامل در انتشار ویروس و بروز خسارات فراوان به کاربران محسوب می‌شوند و آسیب‌پذیری یک نرم‌افزار باعث می‌شود تا هکرها از طریق این مرورگرها به سادگی بتوانند به کامپیوتر شخصی کاربر دسترسی داشته باشند.
زمانی که این اتفاق بیافتد، هکرها به سادگی می‌توانند برنامه‌های مخرب خود را روی کامپیوتر مورد نظر نصب کنند و کلیه اطلاعات شخصی کاربر را مورد استفاده قرار دهند.
محققان در این بررسی‌ها دریافتند، اگرچه تولیدکنندگان نرم‌افزار به صورت مرتب وصله‌های امنیتی را روانه بازار می‌کنند تا جلوی هر گونه سوءاستفاده اینترنتی گرفته شود، کاربران معمولا تمایلی به نصب این وصله‌های امنیتی ندارند.
مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت موسوم به Internet Explorer هم‌اکنون محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین مرورگر در سراسر جهان است و نسخه‌های مختلف آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این طور که گفته می‌شود، کاربرانی که از مرورگر اینترنتی فایرفاکس(Firefox) استفاده می‌کنند، بیش از دیگر کاربران از وصله‌های امنیتی استفاده می‌کنند. طبق آمارهای منتشر شده، 3/83 درصد از کاربرانی که این مرورگر را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کرده‌اند وصله‌های امنیتی مربوط به آن را به کار می‌برند.
برای مرورگر اینترنتی اپل موسوم به Safari، 3/65 درصد آخرین نسخه این برنامه را به کار می‌برند، 1/56 درصد مرورگر Opera را به‌روز می‌کنند و 6/47 درصد کاربران نسخه به‌روز شده IE مایکروسافت را به کار می‌برند.