پخش ویدئو‌های درخواستی صداوسیما از اینترنت برای کاربران - اینترنت - اخبار

پخش ویدئو‌های درخواستی صداوسیما از اینترنت برای کاربران

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۷ ۴:۲۷:۲۶ (824 بار خوانده شده)
با همکاری شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و موسسات فرهنگی چون وزارت ارشاد و صداوسیما فیلم و سریال و سایر برنامه‌های داخلی به صورت آنلاین از طریق خطوط تلفن و اینترنت برای کاربران پخش خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات یکی از سرویس‌های ارزش افزوده که ارائه خواهد شد، سرویس ویدئو درخواستی (vod) است. براساس این طرح و با همکاری موسسات فرهنگی چون وزارت ارشاد، صداوسیما و موسسه رسانه‌های تصویری، فیلم، سریال، برنامه‌های آموزشی، ویدئو درخواستی VOD و سرگرمی‌های الکترونیکی این موسسات از طریق خطوط تلفن و اینترنت برای کاربران اینترنتی کشور پخش می‌شود.

داود زارعیان مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران با تائید این خبر گفت: در این پروژه کاربران اینترنت با پرداخت حق عضویت و نصب تجهیزات مورد نیاز می‌توانند بصورت آنلاین برنامه‌های خود را دریافت کنند. وی افزود: در این پروژه کاربران اینترنتی حق عضویت خود را در قبوض تلفن ثابت پرداخت خواهند کرد.

زارعیان گفت: پروژه‌ پایلوت اولیه این پروژه برای 5 هزار مشترک پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک این طرح برای 100 هزار و سپس یک میلیون مشترک اجرایی خواهد شد. براساس گزارش فارس،‌ در حال حاضر مناقصه این پروژه انجام شده و قرار است در چندین استان کشور چون آذربایجان غربی و تهران اجرایی شود. این پروژه در شش ماهه دوم سال جاری کلید می‌‌خورد.

زارعیان گفت: در حال حاضر بر روی حق سهم موسسات و طرف‌های حاضر در اجرای این پروژه و تعرفه استفاده از این سرویس ارزش افزوده در حال رایزنی هستیم. سرویس vod‌ (ویدئو درخواستی)‌سرویس تقریبا جدیدی است که 10 سال قبل در دنیا عرضه شده است.