مایکروسافت: از فایر فاکس استفاده کنید! - اینترنت - اخبار

مایکروسافت: از فایر فاکس استفاده کنید!

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱۲ ۷:۴۰:۵۴ (795 بار خوانده شده)
ایتنا - مایکروسافت از دو سال و نیم پیش عرضه نسخه Mac مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را متوقف ساخت و به کاربران این سیستم‌عامل توصیه نمود که از مرورگر Safari استفاده کنند. اینک در وب‌سایت MSN می‌بینیم که از این دسته از کاربران خواسته شده که فایرفاکس را بعنوان مرورگر خود انتخاب نمایند.


مایکروسافت از سال 2006 نسخه IE مخصوص کاربران Mac را از روی صفحه دانلود وب‌سایت خود حذف نموده و توجیه این شرکت از آن زمان تاکنون اینگونه است که کاربران Mac OS X درحال مهاجرت بسمت فناوری‌های جدیدتر مرورگرها و مخصوصاً مرورگر Safari می‌باشند.

خبرگزاری Incisive Media اعلام کرد یکی از کارمندان آن در حالی که می‌خواست به منظور آزمایش پلاگین فلش در محیط لینوکس، اقدام به نصب IE 5.0 در مکینتاش نماید، برحسب تصادف به صفحه‌ای در بخش ویدیوهای سایت MSN برخورد کرد.

در این صفحه متنی مشاهده می‌شود که ضمن گوشزد نمودن عدم تطابق IE و مکینتاش یادآوری می‌نماید که این شرکت در برابر مشکلات ناشی از استفاده همزمان این دو نرم‌افزار مسئولیتی بر عهده ندارد.

نکته جالب توجه در این صفحه مطلبی است که در ادامه مشاهده می‌کنید و بر اساس آن مایکروسافت به کاربران پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از بروز مشکل، از آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر و یا (عجیب‌تر از همه) از مرورگر فایرفاکس استفاده کنند.

جمله‌ای که در صفحه مذکور وجود دارد بشرح ذیل است:




"We recommend the following browsers: Internet Explorer 6 or 7 and FireFox 2.x on Windows XP SP2, Internet Explorer 7 and FireFox 2.x on Windows Vista, FireFox 2.x on Mac OS X v10.4 Tiger"



البته نتیجه دیگری که از این مطلب خواهیم گرفت این است که احتمالاً مایکروسافت هنوز از عرضه نسخه سوم مرورگر فایرفاکس اطلاع ندارد.

نکته جالب توجه دیگر این است که مایکروسافت به کاربران Mac OS X استفاده از مرورگر اینترنت خود اپل یعنی Safari را پیشنهاد نمی‌نماید.

به گفته این خبرگزاری شاید این مطلب به این علت باشد که مایکروسافت با آن تشکیبات گسترده و عریض و طویل از برنامه‌نویسان خود می‌خواهد که تنها بر روی دو مرورگر کار کنند: IE و Firefox .