رویدادهای المپیک پکن از طریق YouTube - اینترنت - اخبار

رویدادهای المپیک پکن از طریق YouTube

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱۷ ۴:۴۸:۰۴ (816 بار خوانده شده)
بازی‌های المپیک تابستانی پکن از روز جمعه افتتاح خواهد شد.



کمیته بین‌المللی المپیک ضمن توافقنامه‌ای که با سایت YouTube و مالک آن یعنی گوگل انجام داد، کلیپ‌ها و صحنه‌های مهم این بازی‌ها را بمنظور استفاده عموم بر روی این سایت قرار خواهد داد.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نمود اعلام کرد: «یکی از اولویت‌های مهم IOC اطمینان از این مطلب است که تعداد هر چه بیشتری از مردم جادوی بازی‌های المپیک و روحیه ورزشکاری و ورزش دوستی ورزشکاران المپیک را تجربه نمایند.»
Timo Lumme مدیر بخش رسانه‌ای و بازاریابی IOC در ادامه افزود: «برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک پوشش کاملی از این رقابت‌ها را بصورت آنلاین و در سرتاسر جهان پخش خواهیم نمود. IOC در این راستا با برپایی شبکه اختصاصی خود تلاش می‌کند تا با برقراری ارتباط با نسل جوان طرفدار ورزش که معمولاً از روش‌های آنلاین برای سرگرمی استفاده می‌کنند، برای پخش رویدادهای این واقعه جهانی به قافله این نسل بپیوندد.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده روزانه سه ساعت از خلاصه کلیه رقابت‌ها بهمراه صحنه‌های دیدنی و highlightهای این بازی‌ها از طریق سایت YouTube پخش خواهد شد.
به گفته IOC تصاویر آنلاین و گزارشات بازی‌ها در 77 منطقه جهان در سرتاسر افریقا، آسیا و منطقه خاورمیانه شامل هند، کره جنوبی، نیجریه و اندونزی پخش خواهد شد.
سرویس ویدیوی درخواستی (video-on-demand) نیز از 6 آگوست راه‌اندازی خواهد شد. کانال IOC در آدرس www.youtube.com/beijing2008 در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.
بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی المپیک هدف اصلی از این عمل پخش رقابت‌های المپیک در کشورهایی است که محتواها و سرویس‌های دیجیتالی در آن مناطق عرضه نمی‌شود.
بازی‌های المپیک تابستانی پکن از روز جمعه افتتاح خواهد شد.