هشدار HP درمورد سخت‌افزار آلوده - امنیت - اخبار

هشدار HP درمورد سخت‌افزار آلوده

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۷ ۴:۳۷:۱۴ (1239 بار خوانده شده)
پس از این که بر روی تعدادی از کلیدهای USB ارائه شده به همراه سرورهای ProLiant شرکت HP ویروس مشاهده شد، این شرکت اخطاریه امنیتی در این خصوص صادر نمود.


این کلیدها که در ظرفیت‌های 256 مگابایت و 1 گیگابایت ارائه شده‌اند جهت کمک به پیکربندی این سرورها به همراه این دستگاه‌ها دراختیار خریدار قرار می‌گیرند.

بر روی بخش پشتیبانی سایت شرکت HP آمده است: «بر روی دو نوع از کلیدهای USB که به همراه مدل‌های مشخصی از سرورهای ProLiant و برای کمک به پیکربندی این دستگاه‌ها ارائه گردیدند گونه‌ای شکاف امنیتی مشاهده گردیده است.»

در ادامه این اطلاعیه می‌خوانیم: «این مشکل امنیتی می‌تواند منجر به آلودگی دستگاه به ویروس W32.Fakerecy و یا W32.SillyFDC گردد.»

ویروس اول دراصل برای درایوهای قابل حمل نوشته شده و برای اولین بار در سال گذشته مشاهده شد.
ویروس دوم هم که برای حافظه‌های فلش ایجاد شده این قابلیت را دارد تا آلودگی‌های بیشتری را از طریق اینترنت بر روی دستگاه میزبان دانلود نماید.

جان هاوز تکنیسین فنی Virus Bulletin در این باره می‌گوید: «این یک اتفاق نگران کننده است زیرا از جانب یکی از نام‌های بزرگ که منابع وسیعی در اختیار دارد مشاهده گردیده است. اگر ما نتوانیم به امن بودن محصولات تولیدکنندگان بزرگ اعتماد کنیم پس به چه کسی باید اطمینان داشت؟»

هنوز مشخص نیست که این آلودگی‌ها از طریق یک حمله برنامه‌ریزی شده و هدفدار وارد این سیستم‌ها شده‌اند و یا این که به دلیل بروز یک اشتباه در جریان تولید ویروس‌ها به کلیدهای USB راه یافتند.