پیشنهاد گوگل برای نسل آتی شبکه‌های مخابراتی - اخبار - اخبار

پیشنهاد گوگل برای نسل آتی شبکه‌های مخابراتی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۷ ۵:۰۴:۲۲ (835 بار خوانده شده)
همکاران سیستم- پیشتهاد جدید شرکت گوگل در مورد آینده شبکه‌های مخابراتی و بی‌سیم در مقایسه با آنچه که اپراتورهای مخابراتی هم‌اکنون به کار می‌برند نشان می‌دهد که دو جناح مختلف، احتمالا در یک نقطه به یکدیگر خواهند رسید

شرکت گوگل در اوایل هفته گذشته با در اختیار گرفتن امتیاز جدید از مرکز ثبت امتیازات آمریکا، نگاه خود را در مورد شبکه مخابراتی باز ارایه داد که در آن، گوشی‌های هوشمند به شبکه‌های گوشی‌های معمولی متصل نخواهند شد.


در دنیای مخابراتی باز گوگل، تلفن‌ها و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی بی‌سیم برای اتصالات قوی‌تر و سریع‌تر، با هزینه کمتر جست‌وجو خواهند کرد. در این جریان لازم خواهد بود تا شبکه‌های اپراتورهای مخابراتی بخشی از این شبکه‌ها را از کار بیاندازند.


این شبکه به موقعیت فیزیکی کاربر در هر لحظه بستگی دارد و طی آن، کاربر در آن واحد می‌تواند به هر تعداد از شبکه‌ها دسترسی داشته باشد. برای مثال، اگر یک کاربر در منزل خود قرار گرفته است و در این شرایط استفاده از شبکه Verizon Wireless برای آن بهتر است، به این شبکه متصل می‌شود. حال اگر پس از خارج شدن از منزل، استفاده از شبکه مخابراتی AT&T برای کاربر بهتر باشد، او می‌تواند از این شبکه استفاده کند. در این جریان هزینه‌ها می‌توانند نقش عمده و اساسی برعهده داشته باشند و اپراتورها با کاهش هزینه‌ها می‌توانند امکان راه‌اندازی این شبکه را فراهم کنند.