رقابت تنگاتنگ iPod اپل و Zune مایکروسافت - سخت افزار - اخبار

رقابت تنگاتنگ iPod اپل و Zune مایکروسافت

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۹ ۵:۰۸:۲۹ (835 بار خوانده شده)
همکاران سیستم- دستگاه قابل‌حمل Zune مایکروسافت برای رسیدن به iPod اپل راه زیادی پیش‌رو دارد، اما کارشناسان بر این باورند که Zune بسیار به iPod نزدیک شده است.

عرضه نسخه به‌روز شده Zune و مدل جدید iPod به بازار، باعث شده است تا رقابت بیشتری بین این دو محصول صورت گیرد. مدل مشکی دستگاه قابل‌حمل پخش موسیقی مایکروسافت که قابلیت پخش فایل‌های ویدیویی را دارد، هم‌اکنون رقابت تنگاتنگ خود را با iPod Nano قرمز اپل که به تازگی وارد بازار شده، آغاز کرده است.


به عقیده کارشناسان، در حالی که اپل تنها نکته‌های کمی از Zune مایکروسافت آموخته است، مایکروسافت موارد فراوانی را از iPod به خاطر سپرده و آن‌ها را فرا گرفته است.


دستگاه iPod Nano که قیمت آن 149 تا 199 دلار است، هم‌اکنون محبوبیت بیشتری در بازارهای جهانی دارد. ظاهر این دستگاه نشان می‌دهد که اپل برای آن تلاش‌های فراوانی کرده است. طراحی این محصول که یک نمایشگر 2 اینچی دارد، در اصل از نخستین فعالیت‌های اپل در این حوزه نشات گرفته است. طرفین این دستگاه گرد شده است و حالت تخم‌مرغی به این مدل داده است. سطح بیرونی iPod Nano جدید بسیار شفاف است و این نکته آن را از محصولات مشابه متمایز کرده است.


آخرین مدل از دستگاه Zune نیز که به حافظه فلش مجهز شده است، بین 150 تا 200 دلار قیمت دارد و با چند رنگ جدید به بازار عرضه شده است. طول این دستگاه 6/3 اینچ است و ضخامت آن به یک اینچ می‌رسد. در کل، حجم Zune نسبت به iPod nano اندکی بزرگتر است