در زمینه دولت الکترونیکی در وضعیت مطلوبی نیستیم. - دولت الکترونیک - اخبار

در زمینه دولت الکترونیکی در وضعیت مطلوبی نیستیم.

دسته : دولت الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۳۰ ۶:۰۶:۰۲ (1096 بار خوانده شده)
با توجه به برنامه چهارم توسعه در زمینه دولت الکترونیکی در وضعیت مطلوبی نیستیم.

به گزارش ستاد خبری کنفرانس «فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پیشرفت‌ها»، دکتر موسی خواجویی، دبیر کارگروه دولت‌الکترونیکی شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: عدم اعتماد به خروجی پروژها و همچنین تغییرات رادیکالی در سطوح مدیریت موجب کندی در روند توسعه دولت الکترونیکی شده است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: علیرغم تاکید برنامه چهارم توسعه بر محقق ساختن دولت الکترونیکی، متاسفانه در حال حاظر در وضعیت مطلوب به سر نمی‌بریم.

وی ادامه داد: تغییر دولت ها و موجب تغییر سیاست‌ها می شود که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز از این تغییرات مصون نبود و این امر موجب شد که دولت الکترونیکی در ایران به کندی پیش برود.

خواجویی گفت: برخی مدیران بدلیل عدم آگاهی از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام به اتخاذ سیاست هایی می کنند که باعث کندی تحقق اهداف تعیین شده در برنامه چهارم توسعه اقتصادی می شود.

وی افزود: چنانچه نظام مدیریتی فاوا در کشور محقق شود، نوع و چگونگی روابط میان تمامی عناصر مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات کشور اعم از دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، شرکت‌های خارجی، قانونگذاران و سایر نظام‌های کشور، روشن خواهد شد.

وی افزود: نظام مدیریتی فناوری اطلاعات باید با نظام سیاسی و چیدمان قدرت سیاسی نیز هماهنگ باشد تا در تصمیم‌گیری‌های این حوزه تداخل در قدرت ایجاد نشود.

دبیر کارگروه دولت الکترونیکی شورای عالی اطلاع رسانی درمورد وضعیت این کارگروه گفت: به دلیل عدم اختصاص بودجه و جذب آن برای پروژه ها و همچنین بوروکراسی موجود فعالیت های این کارگروه در وضعیت مشخصی نیست.

گفتنی است «کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پیشرفت‌ها» دوشنبه 4 آذرماه برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی کنفرانس در نشانی www.ictvision.ir مراجعه یا با دبیرخانه این کنفرانس با شماره تلفن 88713024 تماس بگیرند.