دستگاه افزایش سرعت شبکه‌های اینترنتی بیسیم ساخته شد . - اینترنت - اخبار

دستگاه افزایش سرعت شبکه‌های اینترنتی بیسیم ساخته شد .

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۸/۵ ۵:۳۳:۳۸ (825 بار خوانده شده)
خبرگزاری فارس: یکی از بزرگترین تراشه‌سازان دنیا اعلام کرد که با تولید دستگاهی جدید می‌تواند بدون ایجاد تغییر در قوانین فیزیک، امکان ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه‌های بیسیم مبتنی بر فناوری Wi-Fi را با سرعت یک گیگابایت در ثانیه فراهم می‌کند.


به نقل از سایت خبری arstechnica، این شرکت اعلام کرده است که با ساخت این دستگاه جدید قصد دارد دسترسی خانه‌ها را به خطوط پهن‌باند و شبکه‌های اینترنتی افزایش دهد و به کاربران امکان دهد بدون هر گونه کندی در خطوط اینترنتی، کلیه فایل‌های صوتی و تصویری مورد علاقه خود را بارگذاری کنند.
شرکت Quantenna ادعا می‌کند که از زمان عرضه دستگاه‌های الکترونیکی بی‌سیم مبتنی بر فناوری Draft N تاکنون، بهترین خبر را در حوزه فناوری‌های Wi-Fi منتشر کرده است.
دستگاه جدید Quantenna که سرعت دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم اینترنتی را نسبت به شبکه‌های موجود تا دو یا سه برابر افزایش می‌دهد، قصد دارد این فناوری را در اختیار شرکت‌ها و کاربران خانگی بگذارد.
"بهروز رضوانی موسس، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت Quantenna طی یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرد که استفاده از شبکه‌های بی‌سیم مبتنی بر Wi-Fi به عنوان یک منبع نقطه‌ای فایده‌ چندانی برای کاربران نخواهد داشت. اما این دستگاه جدید مشکلات کنونی در شبکه‌های بی‌سیم را از بین خواهد برد و سرعت دسترسی به شبکه‌های اینترنتی را تا چند برابر افزایش خواهد داد.